Polowo, ogrodniczo, kuchennie
Akcja: Nie kradnij zdjęć!

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów World Bread Day 2016 (October 16) Raise Awareness! Top Blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Blog > Komentarze do wpisu
Swiateczne magdalenki cytrynowe

Bardzo pyszne, ale tez bardzo pracochlonne. Lojalnie ostrzegam, zanim sie za nie zabierzecie. Przepis wyglada tylko tak latwo. Wezcie sobie do serca wszelkie uwagi techniczne. A nie pozalujecie, bo ciasteczka sa leciutkie jak puch i przepyszne. Warto spedzic dla nich nieco wiecej czasu w kuchni. Idealne wyszly mi dopiero przy 4tej turze pieczenia. Mam foremke na 12 sztuk. Z podanego przepisu wychodzi 48. Nastepnym razem bedzie lepiej ;)

Na 48 sztuk:

4 jajka

180 g cukru

150 g maki

100 g masla

2 lyzeczki proszku do pieczenia

skorka otarta z jednej cytryny

tluszcz do smarowania foremek

Maslo rozpuscic i podgrzewac, az nieco zbrazowieje, uwazac, zeby sie nie przypalilo. Ostudzic do temperatury pokojowej. Jajka ubic z cukrem na puszysta mase, dodac make wymieszana ze skorka cytrynowa i proszkiem do pieczenia, wymieszac. Dodac stopione maslo i wymieszac. Odstawic na 20 minut. Foremki natluscic, wykladac porcje ciasta do ok. 2/3 zawartosci foremki. Wlozyc do uprzednio nagrzanego piekarnika i piec w temperaturze 190°C ok. 10 minut. Uwaga- latwo przeoczyc moment, kiedy ciastka sa gotowe i moga sie zbyt szybko przypalic. Przestudzic, wyjac z foremki. Foremke umyc i wytrzec do sucha. Nie mozna wklada ciasta do foremki zbyt goracej, poniewaz magdalenki sie przypala. Umyta i suche foremke ponownie natluscic i postepowac jak z pierwsza partia ciastek. Mozna posypac cukrem pudrem.

Przepis dodaje do akcji:

Sezon na cytrusy  

piątek, 21 grudnia 2012, karto_flana

Polecane wpisy

Komentarze
Gość: madzialandryna4, *.leon.com.pl
2012/12/25 00:55:59
Witaj :D
że sie tak zapytam jakim cudem one sa cytrynowe ?? :)
W przepisie nie ma słowa o żadnym cytrusie :) pozdrawiam bardzo serdecznie i wesolych światą
-
2012/12/25 09:04:26
W skladnikach zapomnialam umiescic skorke cytrynowa, ale w opisie byla. JUz to zmieniam. Dzieki :)