Polowo, ogrodniczo, kuchennie
Zakładki:
Blogi o gotowaniu
Bralam udzial w:
Przepisy pochodza glownie z mojego notatnika, zrodlo nieznane. Czasem jesli znam zrodlo to oczywiscie je podaje.
Szydelkowo
Tu pisze o moich lekturach
Zdjecia na tym blogu sa, o ile nie podano inaczej, autorskimi zdjeciami tworczyni bloga i sa objete prawem autorskim.
Znajome pozakuchenne
Tagi
Akcja: Nie kradnij zdjęć!

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów World Bread Day 2016 (October 16) Raise Awareness! Top Blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne
RSS
środa, 29 lutego 2012
Salatka ziemniaczana z selerem naciowym

Salatki ziemniaczane tuta,j w Niemczech, sa bardzo popularne. Tym razem jednak z sosem z kwasnej smietany- rozwiazanie tutaj prawie wcale niespotykane- to uklon w strone Polski ;) - mizerii, salaty w smietanie i calej masy salatek i surowek ze smietana i jogurtem. W tym wyjatkowym dniu jedyna tak okazja raz na 4 lata, zeby sprobowac tej kartoflanej salatki od karto_flanej :)

Dla 4 osob:

800 g ziemniakow

2 lodygi selera naciowego

4 jajka

100 g kwasnej smietany

2 lyzki bialego octu balsamicznego

1-2 lyzki soku z cytryny

sol, cukier, pieprz

Ziemniaki ugotowac w mundurkach i jeszcze cieple obrac i pokroic w plasterki. Selera pokroic w cienkie krazki, a natke posiekac. Krazki selera zblanszowac przez 1-2 minuty w osolonym wrzatku, odcedzic. Przelozyc do ziemniakow wraz z natka. Jajka ugotowac na twardo, posiekac drobno, przelozyc do ziemniakow i selera. Ze smietany, octu, soku z cytryny, odrobiny cukru, soli i pieprzu zrobic sos, ktory wymieszac ze skladnikami salatki. Najlepiej smakuje zaraz po przyrzadzeniu.

Przepis dodaje do akcji:

Embed_tlvp8l5xv6gp2ktnoj8kxaznatop6wzz

Przepis z: "Mein schönes Land" nr 7/8 2011

 

wtorek, 28 lutego 2012
Wegetarianski placek z ananasem+ pralinkowa akcja

Znow malenki, ale za to przepyszny placuszek wegetarianski :) Polecam!

Na forme o srednicy 18 cm:

235 g ananasow z puszki wraz z sokiem

2 lyzki maki kukurydzianej

25 g brazowego cukru

25 g weganskiej margaryny

75 ml wody

Biszkopt:

75 g brazowego cukru

150 ml wody

150 g pszennej maki

2 lyzeczki proszku do pieczenia

1 lyzeczka cynamonu

50 ml oleju slonecznikowego

Foremke wysmarowac olejem. Sok z anansow wymieszac z maka kukurydziana na gladka mase. Przelac ja do rondla, dodac cukier, margaryne i wode, gotowac na malym ogniu, az cukier sie rozpusci i masa zestnieje.  Ostudzic.

Przygotowac biszkopt: wlac do rondla olej, wode i wsypac cukier, ogrzewac powoli, az cukier sie rozpusci, ale nie gotowac. Wystudzic. Do miski przesiac make, cynamon i proszek do pieczenia. Wlac wystudzona mieszanine i wymieszac na geste polplynne ciasto.

Na dnie foremki ulozyc kawalki ananasa, wlac 4 lyzki syropu anasowego, wylac ciasto. Piec w uprzednio nagrzanym piekarniku w temperaturze 180°C ok. 35-40 minut. Wystudzic, nastepnie foremke przewrocic do gory dnem i wylozyc placek na talerz. Mozna podawac z pozostalym sosem anansowym.

Przepis uczestniczy w akcji:

Wegańskie słodkości!

Przepis z ksiazki: "Z kuchennej poleczki. 120 wypiekow". Emma Patmore, wyd. Olesiejuk 2005

A teraz pora okreslic zwycieskie pralinki z pralinkowej akcji. A sa to: Praliny Rafaello od Paluiny!!!! Brawo dla autorki! Z autorka skontaktowalam sie na durszlaku, ale ewentualnie prosze jeszcze o wiadomosc tutaj. Serdecznie gratuluje wygranej!

Czy macie ochote na pralinkowa akcje ponownie za jakis czas??

09:41, karto_flana
Link Komentarze (1) »
poniedziałek, 27 lutego 2012
Babka pomaranczowa z czekolada

Jeszcze calkiem niedawno przedstawialm placek pomaranczowo-czekoladowy- tutaj. Pisalam wtedy, ze znow szykuje podobne ciasto. Tym razem moje intencje odgadla Ania z bloga Kulinarne pasje Ani proponujac do wspolnego pieczenia pyszna babke pomaranczowa- ja wzbogacilam ja wedle mojego wczesniejszego zamyslu w spora ilosc czekolady- do ciasta wrzucilam 150 g posiekanej czekolady deserowej, a na wierzch dalam czekoladowa polewe.

Produkty:
1 szklanka mąki pszennej, 1 szklanka mąki ziemniaczanej, 1 kostka margaryny, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 1 szklanka cukru pudru, 4 jajka, 2 łyżeczki otartej skórki z pomarańczy, 2 łyżki soku z pomarańczy.
Wykonanie: Utrzeć margarynę z cukrem, dodać po jednym żółtku oraz sok. Następnie przesiane mąki i proszek. Ucierać ok 4 min. Po tym czasie dodać skórkę i ubitą pianę, mieszać delikatnie łyżką. Formę do babek wysmarować i wylać ciasto. Piec ok 55min. (Pieklam w 180 stopniach z termoobiegiem)

 

 

Gotowa babke oblalam czekoladowa polewa i obsypalam cukrowymi kuleczkami :)

 

 

 

We wspolnym pieczeniu uczestniczyly blogi:

1- Karto_flana http://zkartoflanegopola.blox.pl/html 


2- albahaca! http://canihaveabite.blox.pl/html
 

3- mojetworyprzetwory http://mojetworyprzetwory.blogspot.com/  


4- abcmojejkuchni http://abcmojejkuchni.blogspot.com/ 


5- Koper http://koper-w-kuchni.blogspot.com/ 


6- Midnighht Spoon http://www.midnightspoon.com/  

 
7- przecinkowa http://przecinkowa.blogspot.com/ 


8- paulina_w http://www.tryingtocookandbake.blogspot.com 


9- karolkazaczarowana http://zaczarowanakuchnia.blogspot.com/ 


10- bozena-1968 http://mojekucharzenie-bozena-1968.blogspot.com/ 


11- Kulinarne pasje Ani http://kulinarnepasjeani.blogspot 

12- Kuchnia Pees http://kuchnia-pees.blogspot.com/

13- Prezydentowa http://kuchniaprezydentowej.blogspot.com/

14- Milena http://www.mojmalykulinarnyswiat.blogspot.com/

Moim blogowym kolezankom serdecznie dziekuje za pyszna zabawe! Do zoabczenia ponownie we wspolnej wirtualnej kuchni :)

Prztepis z ksiazki: Ewy Aszkiewicz "Polskie Przepisy".

piątek, 24 lutego 2012
Bulki na zakwasie

Ostatnio sporo pieke bulek- troche eksperymentuje, aby znalesc najbardziej ulubiony rodzaj- dzis pokaze wam bulki na zakwasie. Przepis wzielam od Asi z bloga Sladami slodkiej babeczki- koniecznie musicie go odwiedzic, jesli jeszcze do tej pory z jakis dziwnych powodow tego nie uczyniliscie ;) Znajdziecie tam wiele pysznosci i sprawdzonych przepisow na nie :)

Wracajac do bulek- smaczne ;) Malo "bulkowe"... ciemny srodek przypomina chleb- mozna je polubic. Z pewnoscia zrobie je jeszcze nie raz.

Przepis cytuje z bloga Asi:

Składniki na ok. 8 sztuk:

  • 150g aktywnego zakwasu żytniego, dokarmionego 10-12 godz. wcześniej
  • 300g mąki pszennej
  • 100g mąki orkiszowej (użyłam mąki pszennej pełnoziarnistej)
  • 170-200g wody (w zależności od gęstości naszego zakwasu)
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka świeżych drożdży
  • 2 łyżki pestek dyni (opcjonalnie – ja nie dodałam)

Drożdże rozpuścić w wodzie i wymieszać z zakwasem. Dodać oliwę, miód i sól. Stopniowo dodawać mąkę tak, by powstało gładkie ciasto. Jeśłi dodajemy pestki, to należy to zrobić w tym momencie.

Miskę wysmarować oliwą i przełożyć do niej ciasto. Przykryć ściereczką i zostawić do wyrośnięcia. Ciasto powinno podwoić swoją objętość. Po tym czasie, lekko naoliwionymi dłońmi odrywać kawałki ciasta i formować bułki. Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, zostawiając ok. 4cm odstępy.

Piec w temperaturze 230°C przez ok 12 minut. Po wyjęciu z piekarnika studzić na kratce.

09:00, karto_flana
Link Komentarze (4) »
czwartek, 23 lutego 2012
Schab z domowej wedzarni

Jakis czas temu stalismy sie szczesliwymi posiadaczami domowej elektrycznej wedzarni. "Bawi sie" w wedzenie przede wszystkim moj maz. Pierwsze proby, jak to wiadomo, nie byly zbyt udane. Jednak ostatnia proba- czyli wedzony schab wieprzowy okazal sie przepyszny. Wedzony przez dwa dni w temperaturze 120°C. Szczegolow tajemnicy nie znam. ;) W kazdym badz razie szczerze wam polecamy ten wynalazek, jakim jest domowa wedzarnia :)

Przypominam wam o konkursie na wybor ulubionych pralinek z pralinkowej akcji.

środa, 22 lutego 2012
Podsumowanie akcji "Pralinki, trufelki, czekoladki..."

Moi kochani- od razu pieknie dziekuje za liczny udzial w mojje pralinkowej akcji. Na durszlaku wzielo w niej udzial 28 osob dodajac 48 przepisow, na mikserze 14 osob dodajac 15 przepisow. Jedna osoba dodala przepis przysylajac mi informacje droga mailowa. Razem uzbieralismy 50 wspanialych przepisow! Nie wiem, ktore czekoladki najpyszniejsze, ogladam nasze dziela i slinka mi leci nieustajaco. Ja sama mialam w planach jeszcze jedne pralinki, ale nie wyrobilam sie- tak wiec mysle nad powtorka akcji, moze w sezonie letnim? Co wy na to? Lub za rok?

A teraz na deser zapraszam was do glosowania na wasz ulubiony przepis- glosy przyjmuje pod tym wpisem do soboty 25 lutego do godziny 24:00. Dla zwyciezcy (zwyciezczyni) przewidziana nagroda- pudelko czekoladek! ;) I niespodzianka ksiazkowa. :)

Przepisy z akcji "Pralinki, trufelki, czekoladki..." 12.01-21.02.2012:

przy kubku kawy chantel

Krajanka białe
michałki

Trufle
serowo-ciasteczkowe

Cukrowa Wróżka czaruje...
cukrowawrozka

Trufle orzechowo
- mleczne

Przepisy Aleksandry
Aleksandra

ORZECHOWE PRALINKI

sisters4cooking  sisters4cooking

Pralinki
karmelowe z muscovado

Śliwki
w czekoladzie dla Babci i Dziadka

Z kartoflanego pola  karto_flana

Czekoladki
amaretto

Trufelki
cytrusowe z biala czekolada

Kokosowe
pralinki

Filozofia Smaku  Panna Malwinna

Trufelki
niczym białe Michałki

Trufelki
kokosowo-orzechowe

Trufelki
pomarańczowo-kokosowe

Trufelki
pomarańczowo-kokosowe

Włoskie
trufelki czekoladowe

mojeptysiemalinowe.blogspot.com
mojeptysiemalinowe

Domowe
Białe Michałki i …Rafaello?

Lejdi of the house lejdi-of-the-house

W
międzyczasie podjadałabym... ;)

Pralinki marcepanowe z biala czekolada

wiem co jem aronia

Trufle cappuccino

Trufle
pomarańczowe

Trufle rumowe z
orzechami

Trufle
żurawinowe z otrębami

Trufle piernikowe

ciastoteka.blogspot.com kokosanka

Pralinki z
malinami - szybkie i proste.

Z miłości do jedzenia sylwiam7

Czekoladowe
medaliony z Advocatem i żurawiną

Uwielbiam gotować! ilka_86

Batonik ala twix

Atelier Pâtisserie Atelier Pâtisserie

Pralinki z karmelem i płatkami soli morskiej.

coś dobrego cosdobrego

Wspomnienia i
kokosowe czekoladki

Can i have a bite? albahaca!

Praliny z
ganache z czerwonym winem

Pralinki
z karmelem muscovado i orzechami laskowymi

Nie - Typowe Wypieki Nie - Typowe
Wypieki

Trufelki
czekoladowo - orzechowe z posmakiem spirytusu

Bajaderki
orkiszowe z advocaatem i masłem orzechowym

Bajaderki
orkiszowe z bakaliami i z rumem

Bajaderki
bezmączne

Smakocie i łakołyki Saratelka

Owsiane czeko-jeże

Mr. & Mrs. Sandman Mr. & Mrs. Sandman

Homemade,
handmade Christmas gifts, I will give you all of this! Ciasteczka, śliwki i…
peeling

Miss Disorderly Miss Disorderly

Kokosowe
pralinki z białej czekolady

Trying to cook and
bake
paulina_w

Czekoladowe
serca a'la Bounty

Bagietka, czyli miło o
gotowaniu
paluina93

Czekoladki
malinowe

Praliny Rafaello

Praliny Ferrero

pyszne-jedzonko.bloog.pl asiast

Pralinki z
masła orzechowego

Smaczne i Proste Smaczne i Proste

Karmelowe
czekoladki z migdałami

Migdały
w białej czekoladzie z cynamonem

1....2....3....praliny!

Torty, ciasta, ciasteczka ...
mmm palce lizać
abcmojejkuchni

Trufle kakaowe :)

kitchen wonderland megenta

Bounty

wyspasmaku.blog.pl precelia

Morelowe kulki

Smaki i kolory świata morrigan231

Trufelki
marcepanowe

aparatkagotuje aparatkagotuje

Kasztany mocno
kakaowe

Kuchnia bez kitu akatka

Czekoladowe trufle z marscapone

21:11, karto_flana
Link Komentarze (7) »
Chleb z kartoflami i jablkami

Nikt by mni chyba nie uwierzyl, ze ten chleb wlasnie takie skladniki zawiera ;) Smakuje pysznie i... chlebowo ;) Dzieki zawartosci zmieniakow dluzej zachowuje swiezosc- pieklam go w sobote, a a dzis on nadal mieciutenki w srodku. Polecam!

Na bochenek:

200 g kartofli

500 g maki pszennej jasnej

1 1/2 lyzeczki soli

300 ml mleka

1 opakowanie suszonych drozdzy (7g)

2 sredniej wielkosci jablka

1 lyzeczka mielonego kminku lub w ziarenek (mozna zrezygnowac)

Kartofle obrac, ugotowac, przepuscic przez praske i wysudzic. Jablka obrac i zetrzec na tarce jaryznowej. Drozdze wymieszac z maka i sola. Dodac kartofle i jablka, wymieszac, zalac letnim mlekiem. Posypac kminkiem. Zagniesc gladkie ciasto- zagniatac az bedzie odchodzilo od reki i od brzegu miski. Odstawic w cieple miejsce na 45 minut do wyrosniecia. Rece obsypac maka (wzielam pelnoziarnista pszenna- ciasto mocno sie klei) i uformowac podluzny bochenek. Piec w uprzednio nagr´zanym piekarniku w temperaturze 180°C (z termoobiegiem- 160°C) ok. 45 minut.

 

Przepis z "Lisa. Kochen & Backen" 2/2012

Wpis dodaje do akcji:

Embed_tlvp8l5xv6gp2ktnoj8kxaznatop6wzz
 
1 , 2 , 3