Polowo, ogrodniczo, kuchennie
Zakładki:
Blogi o gotowaniu
Bralam udzial w:
Przepisy pochodza glownie z mojego notatnika, zrodlo nieznane. Czasem jesli znam zrodlo to oczywiscie je podaje.
Szydelkowo
Tu pisze o moich lekturach
Zdjecia na tym blogu sa, o ile nie podano inaczej, autorskimi zdjeciami tworczyni bloga i sa objete prawem autorskim.
Znajome pozakuchenne
Tagi
Akcja: Nie kradnij zdjęć!

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów World Bread Day 2016 (October 16) Raise Awareness! Top Blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne
RSS
czwartek, 26 lutego 2015
Podsumowanie akcji "Pralinki, trufelki, czekoladki..."

W naszej slodkiej kuchni spotkalismy sie juz po raz czwarty. Pewnie za rok, gdy bedzie mala rocznica bedzie tez cos wyjatkowego z tej okazji :) Zajrzalam do wielu czekoladowych przepisow i prawie wszedzie pojawial sie ten sam wniosek: domowe pralinki sa o wiele smaczniejsze i zdrowsze niz te ze sklepu. Mam nadzieje zatem, ze bedziemy dalej "pralinkowac" na zdrowie  ;) W akcji wzielo udzial 38 blogow i zgloszono 53 przepisy. Oto one:

Dziekuje za wszystkie zgloszone przepisy! Do zobaczenia za rok!

20:08, karto_flana
Link Dodaj komentarz »
środa, 25 lutego 2015
Surowka z pora

Bardzo lubie- Oliwku dziekuje za inspiracje :)

Korzystalam z tego przepisu, choc zrezygnowalam z jajek:

kawałek pora o dł. 20-25 cm

1/2 łyżeczki brązowego cukru

1 łyżka soku z cytryny

sól, pieprz do smaku

4 łyżki śmietany

4 jajka ugotowane na twardo

Pora umyć i pokroić na cienkie plasterki. Skropić sokiem z cytryny, posypać solą, cukrem i dokładnie wymieszać. Odstawić na 1 godz.

Jajka pokroić w małą kostkę. Surówkę wymieszać ze śmietaną. Posypać jajkami i oprószyć czarnym pieprzem.

Tagi: por surowka
21:05, karto_flana
Link Dodaj komentarz »
piątek, 20 lutego 2015
Sernikobrownie

To raczej brownisernik, bowiem ilosc brownie przewaza :) Pyszne jest na pewno :)

Na forme o wymiarach 40x30 cm

100 g gorzkiej czekolady

50 ml mleka

200 g miekkiego masla lub margaryny

150 g brazowego cukru

1 opakowanie cukru waniliowego

4 jajka

250 g maki

20 kakao

1 lyzeczka proszku do pieczenia

nadzienie:

300 g kremowego serka

30 g cukru

20 g maki ziemniaczanej

skorka otarta z 1 cytryny

1 lyzka soku z cytryny

1 jajko

Czekolade polamac na kawalki. Mleko zagotowac i rozpuscic w nim czekolade. Maslo ubic mikserem, stopniowo dodawac brazowy cukier i cukier waniliowy. Nastepnie pojedynczo dodawac jajka ciagle ubijajac. Na koniec dodac mase czekoladowa. Make wymieszac z proszkiem do pieczenia, dodac do masy i wymieszac. Mase przelac do natluszczonej foremki. Serek wymieszac dokladnie z pozostalymi skladnikami nadzienia. Umiescic na ciescie czekoladowym po lyzce w rownych odstepach. Wyrownac lyzka tak aby ciasto bylo gladkie. Wstawic do nagrzanego piekarnika w temperaturze 180°C (z termoobiegiem- 160°C). Piec 25-30 minut.

Przepis z ksiazki: "Das beste zu Weihnachten von Dr.Oetker", wyd. CoraVerlag, 2012 r.

Przepis uczestniczy w akcji:

czwartek, 19 lutego 2015
Tarta czekoladowa

Z ciemna czekolada, dla prawdziwych smakoszy :) Upieczona w malej foremce.

Na forme o srednicy 20 cm:

100 g maki

30 g cukru

1 opakowanie cukru waniliowego

szczypta soli

40 g masla z lodowki

1 zoltko

2-3 lyzki rumu

nadzienie:

100 g czekolady gorzkiej

150 g slodkiej smietanki

3 lyzki mleka

1 jajko

Skladniki ciasta zagniec , nastepnie rozwalkowac na placek nieco wiekszy niz foremka. Przelozyc do wysmarowanej tluszczem foremki, wycigajac na brzegach. Placek ponakluwac widelcem. Podpiec 10 minut w nagrzanym piekarniku w temperaturze 180°C. Nastepnie obnizyc temperature do 150 °C. Czekolade polamac na kawalki. Mleko i smietanke zagotowac. Rozpuscic w nim czekolade, nieco ostudzic i dodac jajko. Wymieszac. Mase przelac na placek, piec 20 minut, wystudzic w piekarniku.

Przepis z ksiazki: "Kleine Kuchen und Torten", wyd. Bassermann, 2004 r.

Przepis uczestniczy w akcji:

21:46, karto_flana
Link Komentarze (1) »
wtorek, 17 lutego 2015
Tortelli dolci

Ostatkowy wypiek prosto z Italii :) Nie jestem mistrzynia pieczenia w glebokim tluszczu, jednak te male paczusie wyszyl calkiem zjadliwe ;)

 

Na ok. 20 sztuk:

42 g swiezych drozdzy

50 g cukru

200 ml mleka

500 g maki

1 jajko

60 g miekkiego masla

szczypta soli

1/2 lzyeczki skorki otartej z cytryny

ok. 200 g dzemu np. truskawkowego

750 g smalcu do smazenia

Mleko ogrzac do letniej temperatury, rozpuscic w nim drozdze i cukier. Wszystkie skladniki umiescic w duzej misce i wyrobic ciasto. Ostawic do wyrosniecia pod przykryciem na godzine. Nastepnie zagniesc ponownie na omaczonym blacie, uformowac dlugi walek z ktorego robic male kulki, kulki nadziewac dzemem i zaklejac. Piec w mocno rozgrzanym tluszczu (170°C) na zloty kolor czesto obracajac (ok. 3-4 minuty). Wyjmowac lyzka cedzakowa i osaczac na bibule. Mozna obsypac cukrem pudrem.

Przepis z "Mio" gazetki supermarketu Globus nr 02/2015

Tagi: paczki
10:58, karto_flana
Link Dodaj komentarz »
sobota, 14 lutego 2015
Japonski miodowy biszkopt kasutera

Niestety zupelnie mi sie to ciasto nie udalo, mimo dwukrotnego podejscia. Podejrzewam, ze bylo w nim za malo maki, a przepis byl nieco felerny... Dlatego pozwolilam sobie zmienic ilosc maki na wiecej. Tym razem bylo lepiej, choc zabraklo juz zdjec z prawidlowym wynikiem ;)

Na forme o boku 24 cm i wysokosci co najmniej 10 cm

180 g maki

5 jajek

150 g cukru

80 g miodu

3 lyzeczki proszku do pieczenia.

Jajka ubic mikserem dodajac stopniowo cukier i miod, tak dlugo az nie bedzie  wnim krysztalkow cukru. Dodac make przesiana z proszkiem do pieczenia, wymieszac lekko. Przelozyc do natluszczonej foremki, piec w temperaturze 180°C pol godziny.

Przepis z: "Kulinarny Atlas Swiata Gazety Wyborczej- Japonia"

Tagi: ciasto
23:18, karto_flana
Link Komentarze (1) »
Walentynkowe serduszka czekoladowe

Zrobione przez moje dzieci. No moze jedynie z niewielka moja pomoca ;)

Skladniki na dwie foremki o srednicy 15 cm:

100 g maki

2 jajka

1,5 lyzeczki proszku do pieczenia

100 g cukru

3 lyzki kakao

100 g masla

1- 2 lyzki mleka

kilka kropli aromatu rumowego

Wszystkie skladniki wrzucic do miski i utrzec mikserem na gladka mase. Przelozyc do foremek wysmarowanych maslem i wyspanych maka.

Wstawic do piekarnika w temperaturze 180°C. Piec ok. 15 minut.

Ozdobic w dowolny sposob. Moi chlopcy wykorzystali bita smietane i kolorowa posypke.

Przepis na podstawie przepisu z "Smakowie wypieki" nr 4/2014

Przepis dodaje do akcji:

Walentynki. Czym TO się je? 11-17.02.2015 

Tagi: ciasto tort
21:23, karto_flana
Link Komentarze (1) »
 
1 , 2