Polowo, ogrodniczo, kuchennie
Zakładki:
Blogi o gotowaniu
Bralam udzial w:
Przepisy pochodza glownie z mojego notatnika, zrodlo nieznane. Czasem jesli znam zrodlo to oczywiscie je podaje.
Szydelkowo
Tu pisze o moich lekturach
Zdjecia na tym blogu sa, o ile nie podano inaczej, autorskimi zdjeciami tworczyni bloga i sa objete prawem autorskim.
Znajome pozakuchenne
Tagi
Akcja: Nie kradnij zdjęć!

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów World Bread Day 2016 (October 16) Raise Awareness! Top Blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne
RSS
poniedziałek, 30 grudnia 2013
Kaczka pomaranczowa

 

Kaczka w pomaranczach... Kaczka z pomaranczami. I z pomaranczowym sosem! Polecam na noworoczny obiad.

Skadniki dla 4 osob:

1 kaczka o wadze 1,5 kg do 2 kg

sol

sok i skorka otarta z 1 pomaranczy

1 1/2 szklanki bialego wytrawnego wina (szklanka= 250 ml)

woda

sos:


1  filiozanka bulionu z kury (filizanka= 200 ml)

1 szklanka bialego wina wytrawnego

1 lyzeczka maki ziemniaczanej

1 filizanka slodkiej smietanki

sok z 2 pomaranczy

nieco skorki pomaranczowej

Kaczke umyc i osuszyc, natrzec z zewnatrz i od wewnatrz sola. Natrzec sokiem i skorka otarta z 1 pomaranczy. Mozna wypelnic nadzieniem, ale niekoniecznie (wzielam kilka marchewek, selera i natke pietruszki). Wstawic w byrtfannie do nagrzanego piekarnika, podlac winem i przykryc pokrywka brytfanny (temperatura 200°C). Piec przez godzine, nastepnie kaczke przekrecic na druga strone i zdjac pokrywe z brytfanny. Piec jeszcze 30 minut, nastepnie spryskac odrobina posolonej wody i piec jeszcze 10 minut. Nieco podkrecic temperature. Przygotowac sos: Bulion zagotowac z winem, dodac nieco tluszczu w ktorym piekla sie kaczka. Make ziemniaczana rozprowadzic w 1/3 szklanki zimnej wody i wlac do sosu. Zagotowac mieszajac trzepaczka. Dodac smietanke i sok 2 pomaranczy, wymieszac trzepaczka. Przyprawic do smaku sola. Na koniec wlozyc nieco odkrojonej skorki pomaranczowej.

Podalam z krokietami i duszona czerwona kapusta.

Przepis z ksiazki: "Es weihnachtet" Interpressverlag GmbH Monachium 1981.

Jest to zapewne moj osttani wpis w starym roku. Zycze wam zatem wszytskim zagladajacym tutaj udanej zabawy sylwestrowej i szczesliwego nowego roku 2014 :)

sobota, 28 grudnia 2013
Salatka z brukselki z fenkulem i parmezanem

Hej, hej witajcie po swietach :) Ja w polowie sie rozchorowalam,  teraz wciaz jeszcze dochodze do siebie... Polecam nieco witaminek i surowke, jako lekarstwo na "swiateczne obzarstwo" ;)

Przepis tylko nieco zmieniony z bloga: Burczy mi w brzuchu.

Dla 4 osob:

250 g brukselek
- pół kopru włoskiego
- 100 g parmezanu
- 100 g rodzynek


sos:
- 10 łyżek oliwy z
oliwek
- sok z 1 cytryny
- sól
- 1 łyżka miodu
Brukselki przekroic na pół, a następnie pokroic w piórka. Pokrojone wrzuć do miski. Koper włoski również pokroic w piórka. Możesz dodatkowo pokroić go w mniejsze paski. Dorzuć do brukselek. Dodac tez umyte rodzynki. Do miski zetrzec do miski parmezan na tarce na tzw. oczkach do mizerii. (Powstana cienkie palty). W miseczce wymieszac wszystkie składniki na sos, a następnie zalac nim surówkę. Dokładnie wymieszac.

20:15, karto_flana
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 23 grudnia 2013
Swiateczne zyczenia

Pora zlozyc czytelnikom bloga Swiateczne zyczenia :) Zycze wam przepysznych Swiat, milych spotkan przy rodzinnym stole i dobrego nastroju :) Do zobaczenia po Swietach :)

Kartka ze stronki: 

 http://www.edycja.pl/multimedia_cards_view_category/category_id/45

13:54, karto_flana
Link Komentarze (1) »
niedziela, 22 grudnia 2013
Jablko pieczone z piankami marshmallows i orzechami laskowymi

Moja propozycja na swiateczny deser, na zwienczenie swiatecznego obiadu. Prosta lecz efektowna :)

Dla 4 osob:

4 jablka np. Boscop, Cox Orange

maslo do wysmarowania foremek

50 g posiekanych orzechow laskowych

2 lyzki masla

Jabla umyc, osuszyc odkroic u gory czubek. Jablka wydrazyc w srodku, ulozyc w jednej natluszczonej duzej foremce lub kilku mniejszych. Pianki drobno pokroic. Wymieszac z posiekanymi orzechami i maslem posiekanym na wiorki. Nalozyc mase do wydrazonych jablek, przykryc gorna odkrojona "czapoeczka" jablka. Piec w uprzednio nagrzanym piekarniku w temperaturze 180°C (z termoobiegiem- 160°C) ok. 20 minut.

Przepis z: "Gut  & günstig" nr 11/2012

21:01, karto_flana
Link Dodaj komentarz »
środa, 18 grudnia 2013
Zapiekanka z brokulami i lososiem

Moze wyprobujecie w te Swieta?

Dla 4 osob:

750 g ziemniakow

500 g brokulow

400 g filetow z lososia

sol

200 g smietany creme fraiche

2 lyzki musztardy francuskiej ziarnistej

pieprz

2 lyzki startego parmezanu

Ziemniaki obrac i ugotowac w osolonej wodzie. Brokuly oczyscic, podzielic na rozyczki, zblanszowac we wrzacej, osolonej wodzie przez ok. 7 minut. Odcedzic. Ziemniaki pokroic w osemki. Lososia pokroic na kawalki. Smietane wymieszac z musztarda, doprawic do smaku pieprzem i sola. Lososia, ziemniaki i brokuly ulozyc w formie do zapiekania, polac smietana wymieszana z musztarda i posypac startym parmezanem. Piec w temperaturze 200 °C (z temoobiegiem- 180°C) ok. 20 minut.

Przepis z: "Lisa. Kochen & Backen" nr 1/2011

12:22, karto_flana
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 16 grudnia 2013
Bozonarodzeniowe maslane buleczki z Nowego Orleanu

Znowu u mnie dzis kuchnia rodem zza oceanu :) Przepis wzielam z ksiazki Dorotehei Benton Frank "Czar milosci". To krotka powiesc rozgrywajaca sie w czasie Swiat Bozego Narodzenia na amerykanskim Poldniu w okolicach Nowego Orleanu. Ksiazka zawiera aneks z przepisami kuchennymi. Buleczki smakuja najlepiej zaraz po wyjeciu z pieca, jak tylko nieco przestygna. Nie sa slodkie. Gdyby ktos chcial przeczytac moja recenzje tej powiesci, to zapraszam tutaj.

Na ok. 20 sztuk:

2 szklanki maki + 3 lyzeczki proszku do pieczenia+ 1 lyzeczka soli (Wszystko wymieszac)

szzcypta soli

160 g schlodzonego masla lub margaryny do pieczenia (Maslo daje naprawde maslany smak ;)  )

160 do 180 ml mleka lub maslanki

bialko z jajka wymieszane z 1 lyzka zimnej wody

Make wymieszana z proszkiem i sola wsypac do duzej miski, dodac jeszcze szczypte soli i posiekane maslo. Rozetrzec maslo palcami na malenkie czastki ok. pol centymetra. Zrobic zaglebienie i wlac mleko badz maslanke. Ciasto moze sie klejic, ale takie powinno byc! Wyjac z miski na opruszona maka stolnice i zagniesc bardzo delikatnie. Rozwalowac na grubosc ok. 1 cm. Odczekac chwile. Powycinac za pomoca opruszonej maka szklanki buleczki o srednicy  5cm. Ponownie zagniec ciasto i znow wyciac buleczki. Buleczki ulozyc na wylozonej papierem do pieczenia blaszcze. Posmarowac bialkiem zmieszanym z woda. Piec w uprzednio nagrzanym piekarniku w tempertaurze 230°C ok. 8-10 minut na zloty kolor.

 

Przepis dodaje do akcji:

Wigilia 2013

Tagi: bulki ciastka
20:51, karto_flana
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 12 grudnia 2013
Amerykanskie choineczki z orzechami ziemnymi

Zajadamy sie dzisiaj nimi wszyscy ;) Z adwentowej cukierni ;)

Na 75 sztuk o dlugosci 6 cm:

100 g niesolonych orzeszkow ziemnych

100 g kandyzowanych owocow i skorek cytrusowach  (Skorka cvytrynowa, skorka pomaranczowa, skorka z limonki, cykata, kandyzowane wisienki- do wyboru lub wszystko ;) )

200 g surowej masy marcepanowej

500 g maki

1 opakowanie proszku do pieczenia ( przenaczone na 500 g maki)

2 jajka

200 g cukru

1 opakowanie cukru wanilioweg

250 g serka homeoganizowanego naturalnego

szczypta soli

75 g masla orzechowego drobno zmielonego

150 g masla

Orzeszki posiekac na drobno lub utluc w mozdzierzu, owoce posiekac na drobno. Marcepan zetrzec na tarce ze srednimi oczkami. Make wymieszac z proszkiem do pieczenia. Marcepan, jajka, 100 g cukru, 50 g drobno posiekanego masla, cukier waniliowy, serek, sol, maslo orzechowe i make wymieszana z proszkiem zagniesc na gladkie ciasto. Nastepnie dodoac posiekane owoce i orzechy, zagniesc ponownie. Ciasto rozwalkowac na grubosc ok. 8 mm na posypanym maka blacie. Wykrawac ciasteczka (uwazac, zeby nie trafic na orzecha lub czostke kandyzowanch owocow, bo foremka wtedy natrafia na spory opor) Ukladac na wylozonych papierem do pieczenia blaszkach. Piec w uprzednio nagrzanym piekarniku w tempertauruze 200°C (z termoobiegiem- 175°C) ok. 10 minut na zloty kolor. Pozostale maslo stopic i jeszcze gorace choineczki smarowac maslem i obtaczac w pozostalym cukrze.

 

Przepis z: "Tina Spezial Backen" nr 5/2012

 

20:24, karto_flana
Link Komentarze (2) »
 
1 , 2