Polowo, ogrodniczo, kuchennie
Zakładki:
Blogi o gotowaniu
Bralam udzial w:
Przepisy pochodza glownie z mojego notatnika, zrodlo nieznane. Czasem jesli znam zrodlo to oczywiscie je podaje.
Szydelkowo
Tu pisze o moich lekturach
Zdjecia na tym blogu sa, o ile nie podano inaczej, autorskimi zdjeciami tworczyni bloga i sa objete prawem autorskim.
Znajome pozakuchenne
Tagi
Akcja: Nie kradnij zdjęć!

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów World Bread Day 2016 (October 16) Raise Awareness! Top Blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne
RSS
czwartek, 30 czerwca 2011
Urodziny bloga!!!- Kartoflany jablecznik

No czestujcie sie prosze :)  Na urodziny bloga oczywiscie musi byc cos z kartoflami i cos slodkiego. Pozdrawiam was z mojego kartoflanego pola, ktore wlasnie wyglada tak:

Rok temu gdy zakladalam bloga, przewidziany byl na moje wlasne potrzeby- zeby miec pod reka moje przepisy, z ktorych korzystam na codzien i zeby latwo bylo je odnalesc. Nawet przez pewien czas blog byl zamkniety dla szerokiej publicznosci. W ciagu roku przekonalam sie jednak, ze warto sie dzielic dobrymi przepisami z innymi. Poznalam tez mnostwo innych przepisow, korzystalam z podpowiedzi z waszych blogow i odkrylam nowe smaki. Uczestniczylam w wielu akcjach kulinarnych, poznalam blogowych przyjaciol. W ciagu roku podzielilam sie z wami 170 przepisami, za ktore otrzymalam 699 komentarzy. 44 osoby polubily moj blog na facebooku. Dziekujac wszystkim komentujacym i odwiedzajacym bloga zapraszam serdecznie na kolejny rok mojego blogowania. I na kartofalny jablecznik :) Jak widac kartofelki w moim ogrodku maja sie dobrze, ja tez :) Jeszcze raz dziekuje :) Czestujcie sie prosze!

 

Kartoflany jablecznik

Na forme o srednicy 26 cm

250 g kartofli

100 g masla

150 g cukru

3 jajka

100 g chudego jogurtu naturalnego

250 g maki

1 opakowanie proszku do pieczenia

100 g mielonych orzechow lub migdalow

4 jablka

Kartofle obrac, ugotowac do miekkosci, nastepnie przepuscic przez praske do kartofli i odstawic. Maslo utrzec z cukrem, dodac jaja i ucierac. Dodac kartofle i jogurt, wymieszac. Make wymieszac z proszkiem do pieczenia i orzechami. Dodawac stopniowo do ciasta dalej ucierajac.

Jablka obrac, przekroic na polowki, wydrazyc gniazda nasienne, widelcem wyzlobic na wierzchniej stronie rowki. Ciasto przelozyc do natluszczonej formy i rozsmarowac, poukladac na wierzchu polowki jablek zlobieniami do gory. Piec w uprzednio nagrzanym piekarniku w temperaturze 180 °C ( z termoobiegiem) ok. 40-45 minut.

Przepis z "BackSpas nr 15/2010- Lieblingskuchen"

Przepis bierze udzial w akcji:

 Warzywa w słodyczach

środa, 29 czerwca 2011
Czeresniowy koktail mleczny z mieta i czekolada

Kolejny moj wymsl na upaly ;) Dodatkowa porcja wapnia nigdy nie zaszkodzi ;)

Na 2 porcje po ok 200 ml

200 ml mleka

220 g czeresni

2 lyzki smietany kremowki

1 lyzka miodu

5-6 listkow miety

50 g ciemnej czekolady

Czeresnie umyc i wypestkowac. Listki miety oplukac. Wszystkie skladniki umiescic w misce blendera i zmiksowac. Rozlac do szklanek, ewentualnie na wierzchu posypac strata czekolada.

Przepis zgloszony do akcji:

 Czereśniowy zawrót głowy Letnie Orzeźwienie

poniedziałek, 27 czerwca 2011
Przysmaki dla taty- podsumowanie akcji

                             Mini torciki z owocami

Serdecznie dziekuje wszystkim, ktorzy brali udzial w tej akcji. Przgotowalismy az 21 ciekawych propozycji. "Na szybko" podzielilam je na dania obiadowe, ciasta i ciastka, oraz desery. Oto nasze propozycje na Dzien Ojca 2011 w dzialach tematycznych zestawione alfabetycznie wraz za autorem przepisu:

Dania obiadowe:

Ekspresowa, pozywna salatka- obiad w 10 minut- dorota20w

Eskalopki ze schabu- aduparosnie

Karczek grillowany z dodatkami- kakunia

Krolik pieczony z mloda marchewka- dorota20w

Kurczak po hiszpansku z kielbasa chorizo i ziemniakami- kuchennefascynacje

Omlet po japonsku z wasabi i marynowanym imbirem- dorota20w

Placki ziemniaczane- domaskowa

Sezamowe kaski- aduprosnie

Zapiekanka dla taty- maugustyna

Zupa pieczarkowa- kartoflanaa

Desery:

Czekoladowy fondat. Dla taty :)- mirabelka

Domowe krowki ciagutki- domskowa

Kawa z lodami - kuchennefascynacje

Truskawki ze smietanka - dusiowa

Ciasta i ciastka:

Devil´s Food Cake- daleccarsiledita

Mini torciki z owocami - kartoflanaa

Ptysie z kremem owocowym - dorota20w

Sernik na zimno dla taty - dobromila

Sernik na zimno z truskawkami- kasiaaa

Torcik marmurkowy z truskawkami na Dzien Ojca - kartoflanaa

Truskawkowe muffiny- kuchennefascynacje

Dziekuje uczestniczacym w akcji za ciekawe przepisy, a wszystkich zapraszam do podziwiania naszych dziel i korzystania z inspiracji :) 

20:09, karto_flana
Link Komentarze (2) »
sobota, 25 czerwca 2011
Zupa pieczarkowa

Najprostsza z najprostszych, choc moj tata swietnie gotuje tez inny zupy. Z dziecinstwa pamietam pieczarki... prosto z laki. Smakuja o wiele inaczej niz te hodowlane :)

Dla 4 osob:

1 porcja mlodej wloszczyzny

250 g pieczarek

1 cebula

3 lyzki oliwy lub oleju

6 szklanek rosolu (moze byc z kostki)

sol, pieprz

sok z cytryny

Wloszczyne oczyscic, pokroic. Pieczarki oczyszcic, poszatkowac i skropic sokiem z cytryny. Cebule obrac, drobno posiekac i zeszklic na tluszczu, dodac wloszczyzne i pieczarki, udusic do miekkosci na malym plomieniu. Zalac goracym rosolem i gotowa cok 20 minut.

Ja moja zupe teraz miksuje, ale jako dziecko jadalam bez miksowania. Podawano do niej drobny makaron, najczesciej muszelki. Ja lubie tez, tak, jak na zdjeciu z groszkiem ptysiowym.

19:40, karto_flana
Link Komentarze (4) »
piątek, 24 czerwca 2011
Mini torciki z owocami

Oto przepis na minitorciki, ktore uzyczyly swojego wizerunku dla calej akcji "Przysmaki dla taty" :) Meskie upodobania slodyczowe z reguly bywaja dosc nieskomplikowane prawda?

Na 10 torcikow o srednicy 12 cm:

3 jajka

75 g cukru

1 opakowanie cukru waniliowego

szczypta soli

75 g maki

25 g maki ziemniaczanej

1 lyzeczka proszku do pieczenia

375 g owocow jagodowych (maliny, porzeczki, jagody, truskawki, jezyny, itp.)-moze byc miesznka z mrozonki

galarteka- 250 ml

Zoltka oddzielic od bialek. Bialka ubic z 75 g cukru, cukrme waniliowym i sola. Dodac zoltka i wymiszac. Obie maki przesiac przez sito z proszkiem do pieczenia i wymiszac lekko z masa jajeczna. Wylozyc do foremek tartaletkowyhc wysmarowanych tluszczem i wysypanaych maka. Piec 15-20 min w uprzednio nagrzanym piekarniku w temperaturze 200 °C. Wystudzic i wyjac ostroznie z foremek.

Owoce rozlozyc na torcikach. Galaretke przyrzadzic wg. przepisu na opakowaniu. Owoce zalac tezejaca galaretka, odstawic do stezenia.

20:54, karto_flana
Link Dodaj komentarz »
środa, 22 czerwca 2011
Torcik marmurkowy z truskawkami na Dzien Ojca

Upodobania slodkosciowe mojego meza sa nader klarowne: Czekoladowe ciasto np. murzynek, truskawki, budyn. Dalej podaza sernik, szarlotka, drozdzowe ze sliwkami- w zasadzie to koniec. Nadzwyczaj tradycyjnie i przejzyscie. Zatem na Dzien Ojca z pomoca synka upieklismy mu marmurkowy torcik z truskawkami. Torcik jutra nie doczekal, bo juz zostal napoczety ;) I pochwalony. :)

Na forme o srednicy 26 cm:

250 g masla

270 g cukru

4 jajka

500 g maki

1 paczka proszku do pieczenia

2 lyzki kakao

190 ml smietany kremowki

275 ml + 2lyzki mleka

1 opakowanie budyniu waniliowego na 500 ml mleka bez cukru

czerwona galaretka (250 ml)

Maslo i 250 g cukru ubic mikserem na puszysta mase. Pojedynczo dodawac jajka ciagle ubijajac. Make wymieszac z proszkiem do pieczenia i dodawac naprzemian z 125 ml mleka do masy maslano- jajecznej.

Ciasto podzielic na polowe, jedna polowe wylozyc do wysmarowanej tluszczem formy. Druga polowe wymieszac z kakao i 4 lyzkami smietany. Wylozyc do formy i lekko zamieszac obie czesci ciasta. Piec w tempertaurze 180°C w uprzednio nagrzanym piekarniku ok. 45 minut- trzeba sprawdzic patyczkiem, czy ciasto w srodku nie jest plynne- patyczek po wlozeniu do ciasta powinien byc suchy. Ciasto wystudzic, sciac wierzchnia warstwe, ktora mozna wykorzystac do czegos innego.

 

Proszek budyniowy wymieszac z 2 lyzkami mleka i 2 lyzkami cukru. Zagotowac 150 ml mleka i 150 ml smietany i ugotowac budyn. Wystudzic. Budyniem posmarowac spod torcika.

Nalozyc obrecz tortowa, na budyniu poukladac umyte i przekrojone na polowki truskawki.

Galaretke wykonac wg. instrukcji podanej na opakowaniu. Tezejaca galaretke wylac na ciasto. Odstawic na 2-3 godziny do stezenia

A tu jeszcze pokaze, co moj synus usilowal upiec dla taty zupelnie samodzielnie- skladniki jak najbardziej jadalne: jogurt, maka, cukier, czekolada, woda ;)

 

  Truskawki 2011

poniedziałek, 20 czerwca 2011
Dzem czeresniowy

U nas calkiem zmiksowany blenderem na gladziutki zel. Uwielbiam ten czeresniowy, intensywny, "sloneczny" smak i zapach :) Wykonanie calkiem proste, choc oczywiscie, jak wszystkie przetwory zabiera mnostwo czasu w kuchni.

Na 8 sloikow twist-off po 250 ml

2 kg czeresni ciemnych

sok z 1 cytryny

2 kg cukru zelujacego 1:1

Sloiki wymyc, wyparzyc, osuszyc. Czeresnie umyc, odsaczyc na sicie i wypestkowac. Czeresnie, sok i cuker zelujacy wymieszac w duzym garnku. Zagotowac i gotowac jeszcze ok 3-4 min. Garnek zdjac z ognia i zmiksowac blenderem powstaly dzem. Wlewac do sloikow i natychmiast stawiac odwrocone do gory dnem na 10 minut. Potem mozna je "przywrocic do pionu" ;)

 

 
1 , 2 , 3