Polowo, ogrodniczo, kuchennie
Zakładki:
Blogi o gotowaniu
Bralam udzial w:
Przepisy pochodza glownie z mojego notatnika, zrodlo nieznane. Czasem jesli znam zrodlo to oczywiscie je podaje.
Szydelkowo
Tu pisze o moich lekturach
Zdjecia na tym blogu sa, o ile nie podano inaczej, autorskimi zdjeciami tworczyni bloga i sa objete prawem autorskim.
Znajome pozakuchenne
Tagi
Akcja: Nie kradnij zdjęć!

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów World Bread Day 2016 (October 16) Raise Awareness! Top Blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne
RSS
sobota, 29 czerwca 2013
Babka z nugatem

Juz niebawem rocznica powstania mojego bloga- juz jutro! Wyniki urodzinowego konkuru beda z jednodniowym opoznieniem, czyli w poniedzialek. Z roznych przyczyn nie dam rady jutro przeprowadzic losowania. A tymczasem zapraszam was na pyszna babke z nugatem:

 

Na 1 foremke babkowa (2l):

250 g masla lub margaryny do pieczenia

175 g cukru

5 jajek

200 g maki pszennej

50 g maki ziemniaczanej

1/2 opakowania proszku do pieczenia (przeznaczonego na 500 g maki)

szczypta soli

skorka otarta z 1 pomaranczy

100 g nugatu orzechowego (produkt gotowy- mozna zsatapic np. orzechowym kremem typu Nutella)

bulka tarta

Margaryne ubic mikserem z cukrem na puszysta mase. Zoltka oddzielic od bialek. Do masy maslanej pojedynczo dodawac zoltak cioagle ubijajc mikserem. Wymieszac make pszenna i ziemniaczana z sola i proszkiem do pieczenia, stopniowo dodawac do masy mieszajac mikserem. Ciasto podzielic na dwie czesci. Jedna czesc wymieszac ze skorka pomaranczowa, a druga z nugatem. Bialka ubic na sztywna z odrobina soli. Dodac po polowie piany z bialek do kazdej czesci ciasta. Wykladac naprzemian obie czesci ciasta do natluszczonej i wysypanej tarta bulka foremki. Piec w uprzednio nagrzanym piekarniku w temperaturze 175°C  ( z termoobiegiem- 150°C) ok. 75 minut. Gdyby ciasto sie za mocno przypiekalo od gory na 20 minut przed koncem pieczenia przykryc wierzch folia aluminiowa. Nie wyjmowac od razu z piekarnika, lecz pozostawic uchylone drzwiczki i wyjac dopiero po kilkunastu minutach.

Przepis z: "Die neue Frau. Backen im Frühling" nr 1/2012

20:43, karto_flana
Link Komentarze (2) »
środa, 26 czerwca 2013
Dzem truskawkowy z syropem z kwiatow dzikiego bzu

To pierwsze przetwory z truskawek z mojego ogrodka :) Ostatnio z gotowaniem, czy pisaniem bloga krucho, bo mlodsza pociecha juz chce w garnkach mieszac... Uwazac ogromnie trzeba na niego... ;)

Na 4 sloiki po 250 ml:

1 kg truskawek

100 ml syropu z kwiatow dzikiego bzu

1 opakowanie cukru zelujacego 2:1 (500g)

Truskawki oczyscic, umyc, pokroic na kawalki. Wymieszac z cukrem, zagotowac na duzym ogniu, gootwac jeszcze 3 minuty. Wlac syrop i wymieszac, ewentualnie truskawki jeszcze rozdrobnic. Nakladac do wyparzonych sloikow, stawiac do gory dnem. Po Jakis 5-10 miutach mozna odwracac.

Przepis dodaje do akcji:

  Truskawkowe przetwory

Przepis z: "Rezept-Hits mit Erdebeeren" nr 1/2013

Jeszcze tylko przez 3 dni- do soboty wlacznie mozna wziac udzial w Konkursie Urodzinowym mojego bloga. W niedziele losowanie!

wtorek, 25 czerwca 2013
Dunska szarlotka z serem

Lubie "dziwne" ciasta. Bez maki, albo z jakims ciekawym skladnikiem... To bylo tak ciekawe, ze do konca nie wiedzialam, jak je nazwac... Szarlotka, czy sernik? Ale musze powiedziec, ze smakowalo wysmienicie :)

Na forme o srednicy 26 cm:

5 kromek chleba tostowego (malych- nie american sandwich!)

4 jablka

145 g cukru

3 jajka

75g masla

175 g kremowego serka typu Philadelphia

100 g mielonych migdalow

Z kromek chleba tostowego odkroic skorki, a nastepnie pokruszyc na drobno. Jablka obrac, wyciac gniazda nasienne i pokroic na osemki. Jablka wymieszac z 3 lyzkami cukru. Ulozyc na wylozonej papierem do pieczenia foremce. Zoltka oddzielic od bialek. Zoltka ubic z maslem i pozostalym cukrem na puszysta mase. Dodace serek, a nastepnie pokruszony chleb i migdaly. Kazdorazowo wymieszac. Jajka ubic na szytywna paine z odrobina soli. Wymieszac z ciastem. Wylozyc na przygotowane wszesniej jablka. Piec w temperaturze  180°c ok. 40 minut.

 

Przepis z: "Backen leicht gemacht- Kuchen für jeden Tag" nr 1/2013

czwartek, 20 czerwca 2013
Gofry z ricotta

Dawno nie korzystalam z gofrownicy. Ale pora odswiezyc znow znajomosc. Zrobilam probe generalna na "tatusiowe sniadanie" w niedziele ;) Albo podwieczorek. Maluchy pomagaly w probie generalnej. Ale przede wszystkim podjadaly. co tylko sie dalo ;) Ciasto nieco mniej tradycyjne, dodatki juz tak- truskawki i bita smietana.

Dla 4 osob:

175 g masla

175 g cukru

1 opakowanie cukru waniliowego

4 jajka

200 g maki

1 lyzeczka proszku do pieczenia

250 g sera Ricotta

300 ml smietany kremowej

truskawki- wedle uznania

Ubic maslo z cukrem i cukrem waniliowym na puszyta mase. Pojedynczo dodawac jajka wciaz ubijajac. Dodac make wymieszana z proszkiem do pieczenia, wymieszac. Nastepnie dodac ser rocotta i wymieszac. Gofrownice posmarowac pedzelikiem tluszczem. kazdorazowo wkladac 2 duze lyzki ciasta, rozprowadzic i zamykac gofrownice. Bedzie ok. 8-10 gofrow. Podawac z truskawkami i bita smietana.

Wpis dodaje do akcji:

Przysmaki dla taty 3   Desery z Kremówką   Słodki podwieczorek na tarasie

Przepis z: "Für Sie. Kochen & Verwöhnen" nr 2/09

środa, 19 czerwca 2013
Salatka ziemniaczana z rzodkiewkami i kwiatami szczypiorku

Pokusilam sie sprobowac kwiaty szczypiorku z mojego ogrodka. Sa o wiele bardziej wyraziste w smaku niz same lodyzki szczypiorku. Mocno pikatne, nie potrafie zjesc wiecej niz 4 w jednej porcji salatki ;)

Dla 4 osob:

1 kg ziemniakow

1 cebula

1 peczek rzodkiewek

4 duze ogorki konserwowe

500 ml bulionu warzywnego

4 lyzki oleju

4 lyzki bialego octu winnego

sol, pieprz

kwiaty szczypiorku- ilosc wedle uznania

Ziemniaki obrac, pokroic na talarki. Bulion zagotowac, gotowac w bulionie plasterki ziemniakow, az beda miekkie. Odcedzic, bulion zachowac. Cebule obrac i posiekac na drobno. Ogorki pokroic w talarki, rzodkiewki umyc i pokroic na talarki. Na patelni rozgrzac 2 lyzki oleju, udusic cebule, dodac bulion i zagotowac, ostudzic. Dodac pozostaly olej i ocet, wymieszac. Doprawic do smaku sola i pieprzem. Zalac skladniki salatki, wymieszac, odstawic do lodowki na 30 minut. Przed podaniem przystroic kwiatami szczypiorku, ktor oczywiscie zjadamy wraz z salatka ;)

Przepis dodaje do akcji:



poniedziałek, 17 czerwca 2013
Placek ucierany z truskawkami i rozowa beza

Oto pierwsze truskawki z mojego ogrodka. Na poczatek bardzo prosty, ale bardzo pyszyn placek ucierany. Beza mi niestety opadla, ale i tak wszystkim smakowal. Mozna tez beze pozostawic biala, lub z bezy zrezygnowac. Ostatnio w mojej kuchni, a w zasadzie cukierni kroluja ciasta ucierane. I bardzo dobrze :)

Na forme o srednicy 26 cm:

800 g truskawek (mozna tez wziac rabarbar)

275 g cukru

125 masla lub margaryny do pieczenia

1 opakowanie cukru waniliowego

1/2 cytryny

2 szczypty soli

4 jajka

100 g maki ziemniaczanej

100 g maki pszennej

2 plaskie lyzeczki proszku do pieczenia

2-3 lyzki mleka

Truskawki oczscic, umyc, ewentualnie pokroic na czastki (rabarbar pokroic, zasypac 1 lyzka cukru). 125 g curku, cukier waniliowy, szczypte soli, skorke otarta z polowy cytryny i maslo utrzec na puszysta mase. Dodawac jajka i trzy zoltka ciagle ucierajac. Stopniowo dodawac obie maki wymieszane z proszkiem do pieczenia orza mleko. 2/3 ciasta wylozyc do natluszczonej foremki. Nastepnie wylozyc owoce i pozostale ciasto. Wstawic do nagrzamego piekarnika (200°C- z termoobiegiem- 175°C). Piec ok. 25-30 minut. Z 3 bialek ubic piane dodajac stopniowo pozostaly cukier i sok z polowy cytryny. Mozna doidac barwnik spozywczy. (Wzielam czerwony). Pinae wylozyc na podpieczone ciasto. Temperature pieczenia zmniejszyc do 175°C (z termoobiegiem- 150°C) i piec jeszcze 25-30 minut.

Przepis z: "Laura.Backen" nr 02/2013

Przepis uczestniczy w dwoch wyzwanaich na moim robotkowym blogu i jesli macie ochote mozecie tam na mnie zaglosowac ;) Polecam sie ;)

 

10:00, karto_flana
Link Komentarze (7) »
niedziela, 16 czerwca 2013
Szaszlyki z piersi kurczaka

Dobry pomysl rowniez na grila :)

A tu juz jeden szaszlyk znalazl amatora ;)

Dla 4 osob:

600 filetow z piersi kurczaka

1 czerwona cebula

2-3 lyzki soku z cytryny

2 lyzki oleju

200 g boczku

sol, pieprz, 

tymianek

Filety oplukac, osuszuc, pokroic w kostke ok 2x2 cm. Wlozyc do torebki foliowej, dodac suszony tymainek (1 lyzeczka), sok z cytryny i olej. Torebke zamknac, pougniatac, aby marynata obtoczyla dobrze mieso. Odlozyc do lodowki na pol godziny. Boczek pokroic na kwadratowe plasterki ,a cebule w cwiartki, nastepnie rozdzielic na poszczegolne platki. Na patyczki lub szpadki nkaldac mieso, boczek i cebule. Posollic i popieprzyc. Piec w piekarniku w temparaturze 200 °C ok. 15 minut. Mozna tez upiec na grillu. Mozna tez do szaszlykow dodac kawalki papryki, czy plasterki pieczarek.

Przepis po modyfikacjach z: "Gut und günstig" nr 6/2013

18:29, karto_flana
Link Dodaj komentarz »
 
1 , 2