Polowo, ogrodniczo, kuchennie
Zakładki:
Blogi o gotowaniu
Bralam udzial w:
Przepisy pochodza glownie z mojego notatnika, zrodlo nieznane. Czasem jesli znam zrodlo to oczywiscie je podaje.
Szydelkowo
Tu pisze o moich lekturach
Zdjecia na tym blogu sa, o ile nie podano inaczej, autorskimi zdjeciami tworczyni bloga i sa objete prawem autorskim.
Znajome pozakuchenne
Tagi
Akcja: Nie kradnij zdjęć!

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów World Bread Day 2016 (October 16) Raise Awareness! Top Blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne
RSS
niedziela, 29 czerwca 2014
Muffinki marmurkowe

Bardzo lubie ciasta marmurkowe. muffinki marmurkowe tez spotkaly sie z uznaniem moim i mojej rodziny :)

 

Na 12 sztuk:

280 g maki

3 lyzeczki proszku do pieczenia

szczypta soli

120 g cukru

2 jajka

250 ml mleka

6 lyzek oleju

kilka kropel aromatu waniliowego

2 lyzki kakao

2 lyzki mleka

Foremke muffinkowa wylozyc papierowymi papilotami. Make wymieszac w duzej misce z sola, cukrem i proszkiem do pieczenia. Jajka lekko ubic w misce. Dodac mleko i olej oraz aromat wanilowy i szybko wymieszac. Przelac plyn do miski z sypkim skladnikami i szybko wymieszac. Ciasto podzielic na dwie czesci. Do jednej dodac kako i 2 lyzki mleka, wymieszac. Ciasto nakladac naprzemiennie do foremek muffinkowych. Piec 20 minut w nagraznym piekarniku w temperaturze 200°C.

 

20:33, karto_flana
Link Komentarze (2) »
wtorek, 24 czerwca 2014
Caipirinha

Napoj mundialowy ;) Mozna przyzadzic ukochanemu mezczyznie i sobie- zdecydowanie wprawia w dobry nastroj :) Zdjecie wykonane poznym wieczorem i z procentami w glowie (przepraszam za jakosc ;) )

Na dwie szklanki po 200 ml

2 limetki

12 lyzeczek brazowego cukru

200 ml bialego brazylijskiego rumu Cachaca

pokruszony lod

100 ml wody gazowanej

Limetki umyc, pokroic na osemki i wlozyc po polowie do szklanek. Zasypac w kazdej szklance 6 lyzeczkami brazowego cukru i rozgniesc drewnianym tluczkiem (ewentualnie widelcem). Do kazdej szklanki wlac 100 ml rumu i 50 ml wody gazowanej, dopelnic pokruszonym lodem.

Inspirowalam sie przepisem z gazetki reklamowej Lidla.

Przepis dodaje do akcji:

Przysmaki dla taty 4 Letnie Orzeźwienie 2014

Tagi: napoj
20:44, karto_flana
Link Komentarze (4) »
poniedziałek, 23 czerwca 2014
Czekoladowy tort z kremem marscapone

Na Dzien Ojca. Czy jest mezczyzna, ktory moze mu sie oprzec? ;)

Tort o srednicy 26 cm:

3 jajka

1 filizanka cukru (120g)

1 filizanka maki (80 g)

1/2 lyzeczki proszku do pieczenia

4 lyzki kako

500 g serka marscapone

200 g cukru pudru

100 g kakao

Jajka ubic na puszysta mase z cukrem. Dodac make przesiana z proszkiem do pieczenia i 2 lyzki kakao. Wymieszac lekko. Ciasto przelozyc do natluszconej foremki i piec w nagrzanym piekarniku w temperaturze 180°c ok. 25- 30 minut. Po wystudzeniu przekroic na dwie czesci. Serek wymieszac z 2 lyzkami kako i 125 cukru pudru. Kremem przelozyc trot, oraz rozsmarowac na wierzchu. 75 g cukru pudru wymieszac ze 100 g kakao i niewielka iloscia wody aby powstala gesta polewa. Polewe rozprowadzic na torcie i przybrac w dowlony sposob. Przepis uczestniczy w akcji:

Przysmaki dla taty 4

Przepis z: "Mein LandRezept. Kuchen & Torten". 2014

sobota, 14 czerwca 2014
Keks z pomaranczami i miodem oraz przypomnienie o moim rozdaniu rocznicowym

W oryginale byl jeszcze z grapefruitami, ale cyhba bylo by to za "wiele dobrego" dla moich dzieci ;)

Na mala foremke keksowa o boku dlugosci ok. 25 cm:

2 pomarancze

150 g miekkiego masla

200 g maki pszennej

2 jajka

50 g cukru

50 g plynnego miodu

1 czbata lyzeczka proszku do pieczenia

Forme keksowa wylozyc papierem do pieczenia. make przesiac do miski wrza z proszkiem do peiczenia. Pomarancze (i ewentualnie graipfruity) podzielic na czastki, wykrawajac biale skorki. Jajka ubic z cukrem i miodem, stopniowo dodajac make z proszkiem do pieczenia i miekkie maslo. . Dolozyc pomarancze i lekko wymieszac. Ciasto przelozyc do keksowki  i wstawic do uprzednio nagrzanego piekarnika (180°C). Piec ok 40 minut.

Przepis z ksiazki Oli Lazar "Keksy slodkie i slone" wyd. KDC, Warszawa 2007 r.

Kochani poniewaz wyjezdzam na tydzien "z okladem" to byc moze moderacja komentarzy bedzie nieco opozniona. Na "oslode" (oprocz keksu) zostawiam wam zaproszenie do udzialiw mojej kulinarnej akcji Przysmaki dla taty oraz zaproszenie do rocznicowego candy mojego bloga . Czestujcie sie! :)

 

20:59, karto_flana
Link Dodaj komentarz »
środa, 11 czerwca 2014
Zaproszenie do akcji "Przysmaki dla taty 4"

Już po raz czwarty gotujemy pyszności dla naszych panów i z kuchni naszych panów. Zapraszam tez panów do gotowania. Gotujący panowie bardzo, bardzo mile widziani :) 
I tym razem z okazji Dnia Ojca (23.06) będziemy gotować dla naszych tatusiów, dla naszych mężów razem z dziećmi, ukochanych, którzy w przyszłości tatusiami zostaną, a także udostepniać najlepsze "męskie" przysmaki, specjały, jakie gotowali nasi tatusiowie, czy teściowie.

Akcja jest akcją spontaniczną i proszę nie dodawać przepisów archiwalnych. Mam nadzieję, że znajdzie się sporo chętnych do zabawy. Zapraszam!

Przepisy mozna dodawac na dwoch agregatorach kulinarnych: Na druszlaku i mikserze.

 

20:43, karto_flana
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 09 czerwca 2014
Camambert zapiekany z gruszka

Podalam z zielona salata na kolacje.

 

Dla 4 osob:

1 gruszka

2 kromki chleba tostowego

4 lyzki oliwy

sol, pieprz cayenne

1 lyzka majeranku

400 g sera camambert

1 cebula

4 glowki mini salaty rzymskiej

2 lyzki octu

1 lyzka plynnego miodu

Gruszke obrac, przekroic na polowe, wyciac gniazda nasienne i drobno posiekac. Chleb pokroic w kostke i podsmazyc na 1 lyzce oliwy. Wystudzic i wymieszac z gruszka. Przyprawic do smaku sola, pieprzem cayenne i majerankiem. Ser pokroic na cwiartki. Ulozyc na kazdej z nich gruszki i grzanki z chleba tostowego. Ulozyc w naczyniu do zapieknaia dodajac pozostale gruszki i chleb tostowy. Wlozyc do piekarnika nagrzanego do 250 °C. Zapiekac przez 4-5 minut.

Cebule obrac i pokroic w krazki. Salate oczyscic, pokroic w piorka, wymieszac z cebula. ocet wymeiszac z sola, pieprzem i miodem, dolac pozostale 3 lyzki oliwy i ubic sos. Polac nium salate. Podawac do zapieczonego sera.

Przepis z: "Gut&günstig" nr 11/2012

Zapraszam do mojego rocznicowego candy- szzcegoly we wpisie wczesniejszym.

poniedziałek, 02 czerwca 2014
Wloskie rogaliki cornetto la Polacca

Cos pysznego na sniadanie we wloskim stylu. Wiecej o tym pomysle mozna przeczytac w moim robotkowym blogu. Przepis inspirowany przepisem z bloga Toskanskie zapiski spelnionych marzen

 

Podaje oryginalny przepis z nielicznymi zmianami:

Na ok. 30 sztuk:

500 g mąki
100 g cukru
1 jajko i dwa żółtka
1
szklanka mleka (250 g)
1 łyżeczka ekstraktu
waniliowego
starta skórka cytrynowa
60 g masła
50
g drożdży
jeśli ktoś chce nadziać, to gęstymi dżemami (śliwkowy,
malinowy, jagodowy, figowy, itp.)
200 g cukru pudru i soku z cytryny
do lukru


W misce rozpuścić drożdże z odrobiną mąki, 50 g cukru i pół szklanki ciepłego mleka, wymieszać na gładką masę. Niech wzrasta 15 do 20 minut, w zależności od temperatury otoczenia. Ubić jajka z pozostałym cukrem, startej z cytryny i wanilii. Dobrze wymieszać wszystkie  składniki, tak by wprowadzić dużo powietrza do ciasta. Dobrze wymieszać, dodać stopione przestudzone masło, ciągle mieszając.Przykryć szmatką i zostawić do wyrośnięcia na ok. 20-30 minut (ciasto powinno podwoić wzrost).grubość 2-3mm. Z pasów o szerokości 10 cm wyciąć trójkąty, ewentualnie umieszczamy na nich nadzienie i ściśle zwijamy zaczynając od podstawy. Umieścić rogale na blasze wysmarowanej masłem i przyprószonej mąką. Pamiętać o luźnym rozstawieniu,
by się nie posklejały podczas pieczenia. Piec w temp. 180  aż staną się rumiane. Na koniec polukrować. (zrezygnowalam z lukru i nadzienia)

A teraz niespodzianka dla wszystkich sympatykow bloga. Wierze, ze niektorzy sa z nimi juz prawie od czterech lat... tak, tak, 30 czerwca blog skonczy 4 lata zapraszam zatem na:


Do wygrania ciepla "kolderka" do przykrywania sniadaniowych koszyczkow i sniadaniowych wypiekow. Moze byc tez wspaniala ozdoba fotograficznych sesji kulinarnych, podkladka pod gorace garnki, ozdoba stolu, kuchenna lapka, ozdoba kuchni, podkladka pod doniczke z ziolami... Ma naprawde wiele zastosowan. Mozna sie zgloscic tutaj, jak i w moim robotkowym blogu, gdyz praca ta wlasnie stamtad pochodzi ;)

Tutaj jeszcze w calej okazalosci:

A tutaj zasady udzialu w candy:

Zapraszam do:

1. Wstawienia podlinkowanego banerka w waszych blogach

2. Wyrazenia checi uczestnictwa w komentarzu pod tym wpisem lub we wpisie w blogu robotkowym

3. Podanie propozycji sniadaniowych z roznych miejsc swiata, gdzie byscie chcieli wyjechac w kolejnej sniadaniowej podrozy na moim blogu ;)

4. Polubienia mojego bloga na facebooku (nieobowiazkowo)

Na zwyciezce czekaja rowniez nagrody dodatkowe- niespodzianki. 

Nie biore odpowiedzialnosci za szkody i opoznienia wynikajace z dzialalnosci Poczty.


Zycze powodzenia i licze na spory udzial :)

20:52, karto_flana
Link Komentarze (6) »