Polowo, ogrodniczo, kuchennie
Zakładki:
Blogi o gotowaniu
Bralam udzial w:
Przepisy pochodza glownie z mojego notatnika, zrodlo nieznane. Czasem jesli znam zrodlo to oczywiscie je podaje.
Szydelkowo
Tu pisze o moich lekturach
Zdjecia na tym blogu sa, o ile nie podano inaczej, autorskimi zdjeciami tworczyni bloga i sa objete prawem autorskim.
Znajome pozakuchenne
Tagi
Akcja: Nie kradnij zdjęć!

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów World Bread Day 2016 (October 16) Raise Awareness! Top Blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne
RSS
środa, 31 lipca 2013
Bawarska salatka serowa

"Po domowemu"...  :)

Dla 4 osob:

350 g zoltego sera np. gorski lub edamski

1 peczek rzodkiewek

1/2 ogorka salatkowego tzw. waz

2 ogorki konserwowe

1 peczek dymki

1 peczek szczypiorku

pol peczka koperku

2 lyzeczki slodkiej musztardy bawarskiej

1 lyzka soku z cytryny

1 lyzka octu jablkowego

3 lyzki oleju slonecznikwoego

1-2 lyzki kwasnej smietany

sol

bialy pieprz

papryka w proszku

Ser, rzodkiewki i ogorek salatkowy pokroic w slupki. Ogorki konserwowe pokroic na drobna kostke. Dymke pokroic w krazki. Ziola, kazde osobno, drobno posiekac. Musztarde wymieszac z sokiem z cytryny, octem, olejem i kwasna smietana. Dodac posiekany szczypiorek. Doprawic do smaku sola, bialym pieprzem i papryka w proszku. Wszystkie skladniki, oprocz koperku wymieszac w misce. Posypac na wierzchu siekanym koperkiem.

Przepis z:

"Mein schönes Land" nr 7/8 /2011

Tagi: salatka ser
19:55, karto_flana
Link Komentarze (2) »
wtorek, 30 lipca 2013
Sernik wiedenski w czekoladzie

Juz miesiac temu moj blog skonczyl 3 lata! Jak to ten czas szybko plynie... Rowniez i wtedy, jak i w tym roku byl organizowany konkurs. Zwyciezki przepis jednak nie doczekal sie do tej pory publikacji. Lepiej pozno niz wcale... Zatem dzis przedstawiam wam sernik wiedenskiw  czekoladzie od Moniki - zeszlorocznej zwyciezczyni.

 

Na forme o srednicy 26 cm

8 jajek
2 niepełne szklanki cukru
1 kostka masła
1 kg dobrego sera
mielonego
2 ziemniaki, ugotowane
cukier waniliowy
1 łyżka mąki
pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
bakalie(rodzynki, orzechy włoskie,
skórka pomarańczowa)

Polewa:
2 tabliczki czekolady
odrobina
smietanki 36%

Piekarnik nastawiamy na temp 180 st C, smarujemy sporą
blachę masłem i obkładamy papierem do pieczenia.
Zółtka ubijamy z cukrem do
białości, dodajemy masło, ubijamy. Do masy dodajemy przeciśnięte przez praskę
ziemniaki i ser. Dobrze mieszamy, dodajemy cukier waniliowy , obie mąki i dobrze
mieszamy, tak aby nie było grudek.
W oddzielnym naczyniu ubijamy białka na
sztywno i delikatnie mieszamy z serową miksturą. Na koniec dodajemy bakalie i
delikatnie mieszamy. Wylewamy ciasto do blachy i pieczemy w nagrzanym piekarniku
przez 1 godzinę.
Ostudzone ciasto polewamy polewa z rozpuszczonej czekolady
ze smietanka
PYCHA

sobota, 27 lipca 2013
Kruchy placek z nadzieniem z brokulow i pieczarek

 Czemu nie poimprowizowac i nie zrobic kruchego ciasta z pikantnym nadzieniem?

Na blache o srednicy 26 cm (dla 6ciu osob):

250 g maki

6 jajek

sol, pieprz

120 g masla

500 g brokulow

2 cebule

250 g pieczarek

400 g szynki gotowanej

2 lyzki oleju

350 ml mleka

Make, jedno jajko, maslo, ok. 1 lyzeczke soli oraz 2 lyzki zimnej wody zagniesc na kruche ciasto (gdyby bylo zbyt suche dodac jeszcze nieco wody). Zawinac w folie spozywcza i wlozyc do lodowki na conajmniej godzine. Brokuly oczyscic, podzielic na rozyczki i zblanszowac w osolonej, wrzacej wodzie przez ok. 4 minuty, odcedzic na sicie. Cebule obrac i drobno posiekac. Pieczarki oczyscic i pokroic na cwiartki. Szynke pokroic na gruba kostke. Na rozgrzanym oleju podsmazyc cebule i szynke, dodac pieczarki i smazyc przez chwile. Wystudzic. Ciasto rozwalkowac na omaczonym blacie, wylozyc do wysmarowanej maslem foremki, wyciagajac na brzegach formy. Ponakluwac widelcem. 5 jajek ubic z mlekiem mikserem, doddac pieprz i sol do smaku. Wymieszac. Brokuly wymieszac z nadzieniem pieczarkowym, wylozyc na przygotowany kruchy spod. Zalac masa mleczno- jajeczna. Wstawic do nagrzanego piekarnika i piec w temperaturze 200°C ( z termoobiegiem- 175°C) ok. 45 minut.

Przepis z: "Luara. Backen im Frühling" nr 01/2013

czwartek, 25 lipca 2013
Placek z ajerkoniakiem

Zachcialo nam sie prostego ciasta. I rzeczywiscie jest proste z jednym "ciekawszym" skladnikiem. Ale za to dekoracja zrobiona przez synka byla naparwde bardzo skomplikowana ;) Jak na szesciolatka, to niezle mu poszlo, co? ;)

 

Na blache o srednicy 26 cm:

250 g masla lub margaryny do pieczenia

250 g cukru

4 jajka

250 g maki

1 opakowanie proszku do pieczenia (przeznaczone na 500 g maki)

250 ml likieru jajecznego (ajerkoniaku)

100 g czekolady deserowej (mozna zrezygnowac)

Dekoracja wedlug wlasnego uznania. U nas byl lukier z zielonym barwnikiem, listki z czekolady, kakao i kolorowy cukier.

Maslo i cukier utrzec na puszysta mase. Po koleji dodawac jajka ciagle ucierajac. Wspac make wymieszana z proszkiem do pieczenia. Wymieszac. Dodac ajerkoniak i starta na tarce czekolade. Wymieszac. Przelozyc do natluszczonej i wyspynej maka foremki (uwaga: mocno przywiera do foremki!). Piec w uprzednio nagrzanym piekarniku w temperaturze 175°C ( z termoobiegiem- 150 °C) ok 60 minut. Po wystygnieciu dekorowac  w dowolny sposob.

Przepis z: "Leckeres aus Omas Küche. Köstliche Kuchen aus Omas Rezeptbuch" nr 24/2011

 

08:21, karto_flana
Link Dodaj komentarz »
środa, 24 lipca 2013
Bulion z pulpetami z miesa indyka

Lekka zupa na gorace dni. Pulpeciki polubily dzieci :)

Dla 6 osob:

3 marchewki

pol pora

1 pietruszka (korzen)

kawalek selera

ziele angielskie

lisc laurowa

600 g mielonej piersi indyka

1 cebula

1 jajko

pol peczka koperku

sol, pieprz

ewentualnie przyprawa maggi w plynie

Marchewki obrac i pokroic w plasterki. Pora oczyscic i pozostawic w calosci. Obrac pietruszke i selera, pozostawic w calosci. Warzywa zalac woda (ok. 6 szklanek) i zagotowac. Do wywaru dodac 1-2 ziarna ziela angielskiego i 1-2 listki laurowe. Wsypac pol lyzeczki soli. Gotowac pod przykryciem na niewielkim ogniu 20 minut. W tym czasie wlozyc do miski mieso, dodac obrana i drobno posiekana cebule. Wbic jajko i wsypac posiekany koperek. Starannie wymieszac, doprawic do smaku pieprzem i sola. Uformowac pulpeciki. Wrzucac do gotujacego sie wywaru i gotowac ok. 10 minut. Z zupy wyjac pora, selera i pietruszke. Doprawic do smaku pieprzem, sola i przyprawa maggi.

Przepis z: "101 przepisow Swiata Kobiety" Tom 33 czerwiec 2013

Tagi: pulpety zupa
08:23, karto_flana
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 21 lipca 2013
Ryz zapiekany z jablkami

Tak sie bardzo czesto odzywialam na studiach- takie danie nie oproznialo za bardzo mojej studenckiej kieszeni ;) A dobre bylo, a jakze :)

Dla 4 osob:

2 szklanki mleka

1 lyzka cukru waniliowego

4 lyzki cukru

1 szklanka ryzu do risotto

100 g masla

100 ml smietany kremowki

4 winne jablka

po lyzeczki cynamonu

Mleko zagotowac z cukrem waniliowym i 2 lyzkami cukru. Jablka obrac, pokroic w kostke, wymieszac z pozostalym cukrem i cynamonem. Ryz wyplukac na sicie, podsmazyc na dwoch lyzkach masla, zalac polowa mleka i gotowac na niewielkim ogniu. Dodawac stopniowo pozostale mleko, mieszajac, w miare az plynu ubywa, gotwac az ryz bedzie prawie miekki. Nastepnie ryz wymieszac z kremowka. Naczynie do zapiekania wysmarowac maslem. Wylozyc polowe ryzu, nastepnie jablka i przykryc pozostalym ryzem.

Posypac wiorkami masla. Zapiekac ok. 30 minut w temperaturze 200°C.

Przepis z: "Przyjaciolka" nr 21/2012

Tagi: jablka ryz
09:14, karto_flana
Link Komentarze (3) »
środa, 17 lipca 2013
Mrozona herbata z kwiatami miety

Bardzo prosty, ale bardzo ciekawy i calkiem efektowny pomysl naletnie orzezwienie- icetea z kwiatkami miety zatopionymi w lodowych kostkach. Kwiatuszki polecam zjesc- smakuja niezwykle delikatnie, o wiele delikatniej niz listki miety.

Dla 4 osob:

4 torebki cherbaty czarnej

sok z polowy cytryny

polowa cytryny

4-6 lyzek cukru- wedle uznania

garsc kwiatow miety

Kwiaty miety umyc, umiescic w pojemniczkach do lobienia kostek lodu i zamrozic. Herbate zaparzyc przez 3-5 minut w 800 ml wrzacej wody. Dodac sok z polowy cytryny i poslodzic. Pozostala polowe cytryny pokroic na polplasterki. Herbate wstawic po wystudzeniu do lodowki i chlodzic przez kilka godzin. Podawac z kostakami lodu z kwiatami miety i z cytryna pokrojona na polplasterki.

 

Wpis uczestniczy w akcjach:

letnie orzeźwienie 2013 

Tagi: herbata napoj
11:38, karto_flana
Link Komentarze (2) »
 
1 , 2