Polowo, ogrodniczo, kuchennie
Zakładki:
Blogi o gotowaniu
Bralam udzial w:
Przepisy pochodza glownie z mojego notatnika, zrodlo nieznane. Czasem jesli znam zrodlo to oczywiscie je podaje.
Szydelkowo
Tu pisze o moich lekturach
Zdjecia na tym blogu sa, o ile nie podano inaczej, autorskimi zdjeciami tworczyni bloga i sa objete prawem autorskim.
Znajome pozakuchenne
Tagi
Akcja: Nie kradnij zdjęć!

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów World Bread Day 2016 (October 16) Raise Awareness! Top Blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne
RSS
środa, 29 lipca 2015
Cukniowe lodeczki

Ponownie cukinia :) Tym razem nadziewana kozim serem.

Dla 4 osob:

4 cukinie

8 pomidorow sredniej wielkosci

1 lyzka octu balsamicznego

sol, pieprz, cukier

150 g fety koziej

50 g oliwek (wzielam zielone, ale moga byc tez czarne)

100 ml bulionu warzywnego

Cukinie umyc, obciac koncowki i przekroic wzdluz, wydrazyc srodek i drobno posiekac. Pomidory sparzyc, obrac ze skorki, pokroic na cwiartki, wyjac nasiona i drobno posiekac. Doparwic do smaku sola, pieprzemi cukrem, zalac octem i wymieszac, dodoac mazsz z cukini. Ser pokroic w kostke, oliwki w talarki. Dodac do reszty masy i wymieszac. Napelniac masa cukinie. Przelozyc do naczynia (lub mniejszych naczyn) do zapiekania. Zalac bulionem. Wstawic do nagrzanego piekarnika. Piec w temperaturze 200°C ok. 15 minut.

Przepis z: "Lisa. Kochen und Backen". nr 07/2012

20:28, karto_flana
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 27 lipca 2015
Surowka z cukini i marchwi

Cukinia z ogrodka oczywiscie mojego :) Sprobujcie cukini na surowo :)

Dla 4 osob:

ok 300-400 g cukini

1-2 marchewki

1 cebula lub jasna czesc pora lub jedna cebula dymka wraz ze szczypiorem

sol, pieprz, cukier do smaku

sok z polowy cytryny lub 2 lyzki bialego octu balsamicznego

3 lyzki oleju (ja biore olej z orzechow wloskich)

Cukinie umyc, obciac konce i zetrzec na tarce jarzynowej. Marchew oczyscic i zetrzec na tarce jarzynowej. Cebule lub pora drobno posiekac. Dodac olej i sok z cytryny lub ocet. Skladniki wymieszac, doprawiajac do smaku sola, pieprzem i cukrem.

Przepis wlasny.

20:40, karto_flana
Link Dodaj komentarz »
środa, 22 lipca 2015
Aeblekage (Dunska "szarlotka")

Doslowne tlumaczenie nazwy tego deseru to szarlotka. Nie jest to jednak ciasto, placek z jablkami, ale warstwowy deser z jablkami, bita smietana i... cukrowa uprazona na patelni tarta bulka. Mnie ogromnie smakowal mocno schlodzony- idealny na upaly.

 

Dla 4 osob:

500 g jablek

nieco wody

100 g cukru

50 g masla

100 g tartej bulki

170 g smietany kremowki

Jablka obrac, wyciac gniazda nasienne, pokroic na kawalki, zalac niewielka iloscia wody i ugotowac do miekkosci. Nastepnie przetrzec przez sito lub ugniesc tluczkiem do ziemniakow na gladka mase. Odstawic do schlodzenia. Dodac polowe cukru i wymieszac. Maslo rozpuscic na patelni. Dodac tarta bulke i pozostaly cukier. Mieszajac smazyc, az masa bedzie lekko brazowa. Przelozyc na talerz do schlodzenia. Smietane ubic na sztywno. W pucharkach ukladac naprzemiennie warstwami jablka, tarta bulke i bita smietane. Ozdobic na wierzchu kleksem bitej smietany i bulka tarta. Schlodzic.

Przepis dodaje do akcji:

 Skandynawskie lato 2015

Przepis z pisma supermarketu Edeka "Mit Liebe. Das Genussmagazin" nr 04/2015

Tagi: deser jablka
20:15, karto_flana
Link Komentarze (1) »
niedziela, 19 lipca 2015
Salatka ziemniaczana z oliwkami

Moze do grilla, co? W oryginale byly oliwki czarne, ktore zastapilam zielonymi.

Dla 4-6 osob:

1/2 kg ziemniaków ugotowanych w mundurkach 
1 por 
3-4 korniszony
sól i pieprz
sok z cytryny
mały kubek kwaśnej śmietany
mały słoiczek czarnych oliwek, odsączonych z zalewy (wzielam zielone)
łyżka ostrej musztardy
posiekana natka pietruszki i koperek

Ziemniaki wyszorować, ugotować w mundurkach w osolonej wodzie, wyjąć i ostudzić. Następnie obrać i pokroić w dość grubą kostkę. Pory oczyścić, umyć, osuszyć, pociąć w cienkie półplasterki, zalać osolonym wrzątkiem i odstawić na 5 minut, by zmiękły. Po tym czasie odcedzić i ostudzić. Korniszony pokroić w kostekę, oliwki w paski. Wszystkie składniki wymieszać, połączyć ze śmietaną z musztardą, zieleniną, doprawiając do smaku kminkiem, sokiem z cytryny, solą i pieprzem. Odstawić do lodówki na minimum 30 minut, aby sałatka się przegryzła.

Przepis od patrycji (mikimama) z bloga Czerwien i blekit. Dziekuje za inspiracje.

20:46, karto_flana
Link Komentarze (2) »
sobota, 18 lipca 2015
Gulasz a la boef bourgignon

Swietna obiadowa propozycja :)

Dla 4-6 osob:

600 g marchwi

6 cebul

1 zabek czosnku

600 g miesa wolowego na gulasz

150 g boczku

150 g smietany creme fraiche

3 lyzki masla

2 lyzki przecieru pomidorowego

1/4 l czerwonego wina wytrawnego

sol, pieprz

Mieso pokroic w gruba kostke, marchewki , cebule i czosnek oczyscic i pokroic w kostke. Boczek pokroic w kostke. Maslo rozgrzac na patelni, podsmazyc boczek i mieso przez ok. 10 minut mieszajac. Nastepnie dodac przecier pomidorowy, cebule, czosnek i polowe marchewek. Smazyc jeszcze 2 minuty mieszajac. Zalac winem, gotowac przez ok. 3 minuty, dodac 1 1/4 l wody, zagotowac i doprawic do smaku pieprzem i sola. Przelozyc do brytfanny z pokrywka i dusic w piekarniku pod przykryciem w temperaturze 180°C ok. 2 godziny, po 1 1/2 godziny dodac pozostale marchewki, wymieszac. Podawac z kleksem smietany.

Przepis na podstawie przepisu z tygodnika "Laura".

20:28, karto_flana
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 14 lipca 2015
Smorrebrod (dunska kanapka) ze sledziem i jajkiem

Prosiutka w wykonaniu i pyszna :) Jesli macie ochote na sledzia ;)

Dla 4 osob:

2 jajka

1 czerwona cebula

2 ogorki konserwowe

1/2 peczku szczypiorku

4 kromki ciemnego chleba zytniego

solone maslo (najlepiej z morska sola)

4-6 marynowanych filetow ze sledzia (w oleju lub occie- jak kto woli)

Jajka ugotowac na twardo, wystudzic, obrac i pokroic na plasterki. . Cebule obrac i pokroic w ciezkie krazki. Ogorki pokroic w drobna kostke. Szczypiorek umyc i posiekac. Kromki chleba posmarowac cienko maslem. Filety sledziowe odsaczyc, pokroic w romby. Ukladac na przemian z plastrami jajka na chlebie. Udekorowac plastrami cebuli i kawalkami ogorkow, posypac szczypiorkiem.

Przepis uczestniczy w akcji:

Skandynawskie lato 2015

Przepis z pisma supermarketu Edeka "Mit Liebe. Das Genussmagazin" nr 04/2015

09:05, karto_flana
Link Komentarze (1) »
poniedziałek, 13 lipca 2015
Chleb ziolowy

Pora znow na chleb. Z ziolami z wlasnego ogrodka i z ziolowym twarozkiem :) Pycha :)

Na 1 bochenek o wadze ok. 800 g:

100 g maki zytniej ciemnej

375 g maki pszennej typ 1050

75 g zakwasu zytniego

1 lyzeczka cukru

1 lyzka soli

21 g swiezych drozdzy

50 g kremowego twraozkowego serka ziolowego

mieliny kminek, anyz

swieze, posiekane ziola ok 1 lyzka (np. koperek, szczypiorek, lubczyk, bazylia)

ok. 250 ml letniej wody

Wszystkie skladniki, oprocz ziol umiesic w misce i zagniesc ciasto (moze byc lekko klejace). Wyrabiac przez 5 minut. Nastepnie dodac ziola i ponownie zagniatac, aby rownomiernie sie rozprowadzily. Przykryc i odstawic na 30 minut. Ciasto ponownie zagniesc, uformnowac bochenek i umiescic w namaczonym koszyczku wzrostowym, lub na blaszce wylozonej papierem do pieczenia. Przykryc sciereczka  i odstawic do wyrosniecia do podwojenia objetosci na ok. 30 minut. Chleb z koszyczka przelozyc na blache i naciac. Zwilzyc woda. Wstawic do nagrzaengo piekarnmika (240°C, z termoobiegiem- 200°C) i piec 10 minut. Nastepnie temperature pieczenia obnizyc do 220°C ( z termoobiegiem- 170°C) i piec jeszcze 35 minut.

Przepis z: "Backlust. Brot backen" nr 8/2013

 

20:41, karto_flana
Link Komentarze (2) »
 
1 , 2