Polowo, ogrodniczo, kuchennie
Zakładki:
Blogi o gotowaniu
Bralam udzial w:
Przepisy pochodza glownie z mojego notatnika, zrodlo nieznane. Czasem jesli znam zrodlo to oczywiscie je podaje.
Szydelkowo
Tu pisze o moich lekturach
Zdjecia na tym blogu sa, o ile nie podano inaczej, autorskimi zdjeciami tworczyni bloga i sa objete prawem autorskim.
Znajome pozakuchenne
Tagi
Akcja: Nie kradnij zdjęć!

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów World Bread Day 2016 (October 16) Raise Awareness! Top Blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne
RSS
środa, 29 września 2010
Nalatwiejszy biszkopt

Zawsze sie udaje. Jest prosty i szybki w wykonaniu. Jedyna trudnoscia jest posiadanie wagi kuchennej. Przepis pochodzi od mojej mamy.

1. Wazymy jajka w skorupkach np. 5 daje duzy biszkopt tortowy, a tylko 2 malenki do ciast z owocami.

2. Odwazamy tak sama ilosc maki i taka sam ailosc cukru ile wazyly jajka. Kazde z osbna ma tyle wazyc ile wazyly jajka.

3. Jajka ubijamy z cukrem na puszysta, prawie biala mase.

4. Make przesiewamy przez sito, dodajemy do masy lekko mieszajac lyzka.

5. Pieczyemy w tempetraturze 180 °C.

Kto chce isc na pewniaka moze do maki dodac nieco proszku do pieczenia.

Po przekrojeniu i przelozeniu kremem mozna zrobic tort.

A oto kilka przykalow tortow biszkoptowych:

Biszkopt czekoladowy z polewa czekoladowa. (czesc maki nalezy zastapic kakao)

Tort z truskawkmai i kremem jogurtowym

Tort z zielona galaretka

 

Tort z kremem maslanym.

Przepisy na kremy podam niedlugo :)

14:00, karto_flana
Link Komentarze (5) »
wtorek, 28 września 2010
Leczo

Sztandarowe danie kuchni wegierskiej. Inaczej duszone warzywa. Proste i smakowite. Mozna zjadac samodzielnie, jako dodatek do mies, albo np. wrzucic jeszcze do srodka kielbase.

Na 4 porcje

5 strakow slodkiej papryki

4 duze pomidory

4 cebule

10 dkg wedzonego boczku (w orinalnym przepisie byl jeszcze smalec, ale go nie uzylam)

papryka slodka mielona i pikantna, sol, pieprz

Cebule obrac, pokroc w kostke, papryke umyc, oczyscic z nasion, pokroic w duza kostke. Pomidory sparzyc, obrac ze skorki, pokroic na czastki. Boczek pokroic w paski, stopic na patelni, wyjac z patelni. Na wytopionym tluszczu podsmazyc cebule na rumiano. Posypac slodka papryka w proszku. Dodac papryke, przykryc pokrywka, dusic, az bedzie prawie miekka, czesto mieszajac. Dodac pomidory, dusic az zmiekna. Doprawic do smaku sola, pieprzem i mielona papryka, dodac zrumieniony boczek.

niedziela, 26 września 2010
Placek jagodowo- jablkowy z budyniem

Jeszcze jedno ciekawe polaczenie :) Jagody ze sloika- jablko swieze.

Na forme o srednicy 26 cm

Budyn:

2 lyzki budyniu (z 1 opakowania budyniu waniliowego bez cukru przeznaczonego na 1/5 l mleka)

2 lyzki cukru

1/4 l mleka

20 g masla

1 lyzeczka aromatu waniliowego

Ciasto:

130 masla

150 g cukru

2 jajka

225 g maki

100 g mielonych migdalow

2 lyzeczki proszku do pieczenia

1/8 l mleka

reszta proszku budyniowego z napoczetej torebki

Nadzienie:

1-2 jablka (waga 250 g)

250 g jagod

2 lyzki proszku budyniowego wymieszac z cukrem, dolac mleko, zagotowac mieszajac, gdy budyn zgestniej egotowac jeszcze ok. 1 minuty. Zdjac z ognia, dodac aromat waniliowy i maslo. Wystudzic.

Maslo i cukier na ciasto ubijac na kremowa mase. Dodac kolejno jajka i dalej ubijac. Wymieszac make, migdaly, pozostaly proszek budyniowy i proszek do pieczenia. Dodawac stopniowo do masy maslanej na przemian z mlekiem i ucierac. Polowe ciasta wylozyc do wysmarowanej maslem formy. Jablko obrac, wydrazyc gniazda nasienne, zetrzec na tarce na cienkie blaszki (jak ogorki na mizerie). Polowe jablek i polowe jagod wylozyc na ciasto. wylac na to budyn, nastepnie polozyc druga polowe ciasta, a na koniec pozostale owoce. Piec w temperaturze 180°C ok. 45 minut.

W orginalnym przepisie zastapilam aromat waniliowy migdalowym, a mielone migdaly mielonymi orzechami laskowymi. Tez dobre! ;)

Przepis pochodzi z czasopisma "Für Sie. Kochen&Verwöhnen" Nr. 3/10.

piątek, 24 września 2010
10 x lubie

1. Byc wiesniaczka :) Lubie moj dom na wsi, ogrodek, gotowanie i pieczenie, wedle swojskich przepisow. Pieczenie lubie bardziej niz gotowanie, bo jest w nim szczypta magii- nigdy nie wiadomo co wyjdzie z piekarnika. W czasie gotowania, mozna ewentualnie zmienic jeszcze cos, doprawic, w czasie pieczenia juz nie.

2. Moj samochod Suzuki Jimny :) Zwlaszcza na wsi doceniam zalety mojego jeepa.

3. Lody waniliowe z goracym sosem malinowym :) pycha! Wystarczy jedynie podgrzac maliny dodac cukier i stopniowo polewac nimi waniliowe lody. Sos podajemy w osobnej sosjerce. Genialnie prosty przepis.

4. Herbate wszelkiej masci. Tak na marginesie: nienawidze kawy! Z herbat najbardziej lubie earl grey, potem chyba jest assam, no i ostatnio herbate carmelowa Dilmah.

5. Szum morza i jego zapach. Niestety mieszkam w gorach, wiec sie czasem ratuje "Dzwiekami oceanu" na CD ;)

6. Jezyk niemiecki- nadal. Od wielu lat i nie przestane! ;)

7. Czytac tuz po przebudzeniu sie. Najpiekniej jest oczywiscie latem, gdy slonce zaglada do okien. Dawno temu moglam sobie pozowilic na czytanie do 10tej. Teraz jestem happy, jak synus spi do 8smej.

8. Jezdzic rowerem

9. Spiewac w chorze- te niesamowite harmonie, ktore mozna utworzyc tylko w zespole.

10. Last but not least: mojego meza i synka- no kocham ich po prostu. I reszte mojej rodziny i przyjaciol. I czytelnikow bloga ;)

20:01, karto_flana
Link Komentarze (6) »
czwartek, 23 września 2010
Pasztet drobiowy z pieczarkami

Najlepszy sposob na wykorzystanie miesa z pieczonego lub gotowanego kurczaka. Choc niestety pracochlonny. Ale smakuje!

1,5 kg miesa z kurczaka pieczonego lub gotowanego wraz ze skora

300 g pieczarek

1 bulka kajzerka

3 jajka

250 g gotowanej szynki

sol, pieprz

1 lyzeczka mielonego kminku

1 lyzeczka marynowanego zielonego pieprzu.

Pieczarki oczyscic i udusic do miekkosci na masle. Mieso zmielic w maszynce wraz z namoczona bulka i czescia pieczarek, kilka pozostawic w calosci. Szynke pokroic w kostke. Mase miesna wymieszac z calymi pieczarkami i pokrojona szynka, dodac jaja, przyprawy, zielony pieprz. Wymieszac. Nakladac do wysmarowanej maslem i wysypanej tarta bulka formy. Piec w temperaturze 180 stopni °C ok 55 minut.

wtorek, 21 września 2010
Bawarska pasta serowa Obazda

Poniewaz Oktoberfest zaczal sie w sobote i trwa w najlepsze w Monachium na Teresienwiese przedstawiam wam bawarska paste serowa obazda! Zwykle kupuje ja gotowa. Teraz nawet jest promocja 2 w cenie jednej. Ale tym razem pokusilam sie zeby zrobic ja samej. Tym bardziej, ze Oktoberfest obchodzi w tym roku okragla rocznice 200- lecia swojego istnienia. A oto obazda i przyjaciele:

W miseczce obazda na tle charakterystycznej bawarskiej flagi w niebiesko- biale romby, obok precel, szklanka do piwa i biale pszeniczne piwo.

A oto juz sama serowa pasta w klasycznej wersji:

250 g sera typu camembert

75 g masla

150 g serka homogenizowanego lub fromage naturalnego

2 szalotki

peczek szczypiorku

sol, pieprz, slodka papryka w proszku

Ser camembert poroic w kostke, rozetrzec z serkiem frmage, maslem i pokrojonymi na drobna kosteczke szalotkami i posiekanym szczypiorkiem. Doprawic do smaku sola, pieprzem i papryka. Odstawic na godzine, by skladniki sie przegryzly.

A tu jeszcze kilka nowszych wariantow tej pasty.

Z bialym piwem pszenicznym

250 g sera camebert

2 lyzeczki kminku

100 g serka fromage naturalnego

4 lyzki bialego piwa pszenicznego

2 cebulki ze szczypiorem

100 g bialej rzodkwi

sol, pieprz

Kminek uprozyc na patelni, cebulki pokroic w krazki, rzodkiew zetrzec na drobnej tarce, camebert pokroic w kostke. Wszystkie skladniki rozetrzec ze soba na paste.

Z serem limburskim

100 g pomidorkow koktajlowych

100 g korniszonow

2 szalotki

200 g sera limburskiego (to tez ser plesniowy z czerwona skorka)

100 g serka fromage

75 g masla

3 lyzki siekanej pietruszki.

Pomidorki, korniszony i szalotki pokroic w kostke. Dodac pokrojony ser, maslo i pietruszke, rozetrzec, doprawic do smaku sola i pieprzem

Z owocami

50 g orzechow wloskich

1 czerwona cebula

1 gruszka

250 g sera camebert

100 g serka fromage

1 lyzka miodu

2 lyzki winiaku gruszkowego

Orzechy posiekac, uprazyc na patelni, ostudzic. Dodac pokrojone w kostke cebule i gruszke, wymieszac z pokrojonym camembertem, sola, serkiem fromage, miodem i winiakiem.

O´zapft is! ;) Prost!

 

sobota, 18 września 2010
Tarta z winogronami

Sezon na jesienne owoce trwa :) Winogrona z budyniowym kremem na kruchym ciescie smakuja doskonale! :)

Przepis pochodzi z niemieckiej "Tiny" Sonderheft- "Backen" 4/2008.

Na forme z podnoszonym dnem o szerokosci 26 cm

150 g masla

150 g+ 2 lyzki cukru

225 g maki

25 g mielonych orzechow laskowych

2 lyzki platkow migdalowych

800 ml mleka

2 paczki budyniu waniliowego (na 500 ml mleka kazda) bez cukru

750 g winogron (njalepiej bezpestkowych)

150 g smietany kremowki

1 opakowanie  bezbarwnej polewy do ciast owocowych (na 250 ml )

125 ml rozwego wina

Maslo posiekac na kawalki, dodac 75 g cukru, make i mielone orzechy, dodac 1-2 lyzki wody, zagniesc ciasto, odstawic do lodowki na pol godziny. Ciasto rozwalkowac, przelozyc ostroznie do wylozonej pergaminem formy. Nakluc widelcem w kilku miejscach. Wysypac platkami migdalowymi, wylozyc na wierzchu pergaminem. Obciazyc groszkiem do pieczenia (Ja wzielam zwykly zielony suchy groszek- nie z puszki ;)))) ). Piec w temperaturze 175 °C 15 minut, nastepnie wyjac pergamin i groszek i piec jeszcze dalsze 15 minut.

Wyjac z formy. 100 ml mleka, proszek budyniowy i 75 g cukru wymieszac ze soba. Pozostale mleko zagotowac, ugotowac budyn, wystudzic. 

Winogrona oczyscic, oderwac z galazek, smietane ubic, dodac do budyniu. Krem budyniowy rozsmarowac na spodzie ciasta. Posypac na to winogrona. Polewe do ciasta i 2 lyzki cukru rozpuscic w 125 ml wody wymieszanej z winem. Zagotowac, polac ciasto. Odstawic na godzine do lodowki.

 

 

 
1 , 2