Polowo, ogrodniczo, kuchennie
Zakładki:
Blogi o gotowaniu
Bralam udzial w:
Przepisy pochodza glownie z mojego notatnika, zrodlo nieznane. Czasem jesli znam zrodlo to oczywiscie je podaje.
Szydelkowo
Tu pisze o moich lekturach
Zdjecia na tym blogu sa, o ile nie podano inaczej, autorskimi zdjeciami tworczyni bloga i sa objete prawem autorskim.
Znajome pozakuchenne
Tagi
Akcja: Nie kradnij zdjęć!

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów World Bread Day 2016 (October 16) Raise Awareness! Top Blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne
RSS
środa, 07 lipca 2010
Truskawkowe ostatki

No tak- bo sie juz naprawde powoli koncza w tym roku. Jutro zamykaja truskawkowe pole, ktore jest niedaleko naszej wioski. Wiec... dzis wybralismy sie na truskawki- ja, pani sasiadka i moj synek. Oto efekty:

Truskawek zebralismy 4 kilo!

Czesc z nich od razu poszla na dzem:

A niektore z nich dostaly sie do truskawkowego ciasta.

W miedzyczasie zrobilam tez wolowe rolady:

Oto przepis na ciasto z truskawkami:

600 g truskawek

125 ml oleju slonecznikowego

125 g cukru

2 paczki cukru waniliowego

skorka otarta z jednej cytryny

szczypta soli

3 jajka

200 g maki pszennej

75 g maki ziemniaczanej

2 lyzeczki proszku do pieczenia

Truskawki umyc, odszypulkowac. Olej, cukier, cukier waniliowy, skorke z cytryny, sol i jaja ubic mikserem na kremowa mase.

Wymieszac make pszenna, ziemniaczana i proszek do pieczenia. Dodawac do masy jajecznej, wymieszac mikserem. Wylac do formy (srednica 26 cm)- wysypac na to truskawki. Piec w piekarniku w temperaturue 180 °C ok 45 min.

sobota, 03 lipca 2010
Aniolek

Aniolek z mojego ogrodka z odlamanym jednym skrzydlem przycupnal pod krzewem rozy miniaturowej. Mam nadzieje, ze ochroni mnie od zlego... Choc juz jedno skrzydlo stracil...

 

20:14, karto_flana
Link Komentarze (7) »
piątek, 02 lipca 2010
Racuszki serowe

bardzo proste w wykonaniu. Pysznie smakuja ze swiezymi truskawkami :)

20 dkg twarogu

1/2 szkl. mleka

2 jajka

10 dkg maki

1 opakowanie cukru waniliowego

3 lyzki cukru

olej do smazenia

Bialka odddzielic od zoltek. Twarog pokruszyc wsypac do miski (w braku twarogu dobry jest tez serek homogenizowany). Dodac zoltka, cukier, cukier waniliowy i mleko. Zmiksowac na jednolita mase. Z bialek ubic szytwna paine i wymieszac lekko z pozostalym ciastem.

Smazyc na oleju na rumiano.

czwartek, 01 lipca 2010
Pulpety w pikantnym sosie pomidorowym

Dla 4 osob

250 g mielonego miesa mieszanego

2 lyzki tartej bulki

peczek szczypiorku

250 g pomidorow z puszki (ja biore zwykle sloik mojego domowego przecieru pomidorowego)

2 lyzki rosolu instant

1 lyzka mielonej papryki

sol, pieprz

2 lyzki maki

lyzeczka mielonego kminku

Mieso mielone wymiszac z bulka tarta, kminkiem i przyprawic do smaku sola i pieprzem. Uformulowac niewielkie pulpety, obtaczac z e wszytskich stron w mace, usmazyc na rumiano ze wszystkich stron na oleju. Wyjac.

Do pozostalego oleju dodac pomidory z puszki wraz z sokiem. Szczypiorek pokroic na drobno, wlozyc do sosu, rozmieszac. Dodac rosol instant, papryke w proszku i wymieszac. Na koniec wlozyc do sosou pulpety, gotowac jeszcze ok 10 minut. Smakuja z ziemniakami.

środa, 30 czerwca 2010
Placek cebulowy

Kolejny przepis na mala forme o srednicy 20 cm. Tym razem pikantny placek cebulowy.

 3 szt. cebuli dosc duzych

2 jaja

2 czubate lyzki kwasnej smietany

150 g maki

pol paczki drozdzy suszonych

100 g boczku

1 lyzka oleju

Sol, pieprz, mielony kminek, papryka w proszku, mielona galka muszkatalowa

ciepla woda

Boczek pokroic w kostke, cebule w piorka. Cebule podsmazyc z boczkiem na rumiano, doprawic przyprawami, kminku moze byc spora ilosc.

Z maki, oleju i cieplej wody wyrobic ciasto drozdzowe, odstawic do wyrosniecia na ok. 20-30 min. Nastepnie wylozyc forme wciagajac na brzegach. Nalozyc nadzienie cebulowe.

Jajka ubic ze smietana mikserem, wylac na cebule.

Wstawic do piekarnika, piec temperaturze w 180 °C ok 40-45 min.

Drozdzowy placek z czeresniami i kruszonka

Bardzo smakowity :) Czesc czeresni wypestkowalam i wrzucilam do zamrazarki- beda na nastepny raz. Przepis pochodzi z ksiazki "Kleine Kuchen und Torten". Wydawnictwo Basssermann 2004 r. Zostal nieco zmodyfikowany przeze mnie.  Na forme o srednicy 20 cm.

Ciasto drozdzowe:

100 g maki

1 lyzka cukru

szczypta soli

50 ml mleka

pol paczki drozdzy suszonych

20 g masla

jedno zoltko

Make wymieszac z cukrem, drozdzami i sola. Dodac zoltko. Maslo i mleko ogrzac razem, dodac do maki. Wyrobic reka ciasto. Odstawic w cieple miejsce do wyrosniecia.

Nadzienie:

ok 300 g czeresni (waga sprzed wypestkowania- acha iles czeresni malio robaki to tez nie bralam ich ;))

75 ml soku jablkowego

20 g cukru

1 lyzka maki ziemniaczanej

Czeresnie wypestkowac, wlozyc do garnka, dodac 50 ml soku i cukier. Zagotowac. Pozostaly sok wymieszac z maka ziemniaczana, wlac do gotujacych sie czeresni, wymieszac.

Kruszonka:

90 g maki

40 g cukru

pol paczki cukru waniliowego

pol lyzeczki cynamonu

50 g masla

1 zoltko

Skladniki wymieszac i ugniesc ciasto.

Z ciasta drozdzowego uformowac placek, wlozyc go do formy, powyciagac brzegi. Wstawic do piekarnika, podpiec przez ok. 10 minut w temperaturze 180°C. Nastepnie wylozyc czeresniowe nadzienie.

Nadzienie obsypac kruszonka.

Piec  dalej ok 20 minut.

A tak wyglada po upieczeniu:

A tutaj wycieklo nieco nadzienia, bo placek byl jeszcze cieply :)

1 ... 131