Polowo, ogrodniczo, kuchennie
Zakładki:
Blogi o gotowaniu
Bralam udzial w:
Przepisy pochodza glownie z mojego notatnika, zrodlo nieznane. Czasem jesli znam zrodlo to oczywiscie je podaje.
Szydelkowo
Tu pisze o moich lekturach
Zdjecia na tym blogu sa, o ile nie podano inaczej, autorskimi zdjeciami tworczyni bloga i sa objete prawem autorskim.
Znajome pozakuchenne
Tagi
Akcja: Nie kradnij zdjęć!

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów World Bread Day 2016 (October 16) Raise Awareness! Top Blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne
RSS
poniedziałek, 15 listopada 2010
Poledwica wieprzowa z sosem cebulowym

Przepis pochodzi z niemieckiej "Laury", z numeru z 10 lutego 2010.

Dla  4 osob

1 poledwica wieprzowa (ok. 400 g)

sol, pieprz

2 lyzki oleju

2 cebule

50 g surowego boczku

1 lyzka maki

250 ml bulionu

100 g smietany kremowki

Poledwice posoli, popieprzyc, podsmazyc na rumiano ze wszytskich stron. Przelozyc do piekarnika i piec w temperaturze 200 stopni ok pol godziny.

Cebule obrac, pokroic w krazki. Boczek pokroic w kostke. Na patelni smazyc boczek, dodac cebule smazyc dlaej ok. 3 minut. Dodac bulion i smietane, wymieszac, doprwic sola i pieprzem.

Wyjac z piekarnika poledwice, pokroic w talarki. Ukladac na talerzu i polewac sosem. Do tego smakuje gruby makaron, lub wlasnorecznie robione kluski (tez umiem ;) ) oraz brokuly z wody.

20:52, karto_flana
Link Komentarze (2) »
czwartek, 11 listopada 2010
Pieczen wolowa w marynacie

Czyli "kwasna" pieczen Sauerbraten, bo marynata kwasna- zawiera w sobie ocet. Uwielbiana prze cala nasza rodzine. Do wykonania pieczeni prosze sobie zarezerwowac 3 dni...

 

Dla 4 osob:

1,2 kg lopatki wolowej

1 peczek wloszczyzny (2-3 marchwie, pol selera, natka pietruszki, kawalek pora)

1 cebula

1-2 gozdziki

1-2 ziarenka ziela angielskiego

2 listki laurowe

1 lyzeczka czarnego pieprzu w ziarnach

2 lyzeczki suszonego tymianku

750 ml czerwonego wina wytrawnego

250 ml octu winnego

3 lyzki oleju

1 lyzka masla

sol, pieprz

1- 2 pierniki typu katarzynki lub kromka pumpernikla

100 ml kwasnej smietany

100 ml creme fraiche

Mieso oczyscic, wytrzec do sucha. cebule obrac i pokroic w cwiartki. Marchew i seler obrac, zetrzec na tarce o grubych oczkach. Pietruszke posiekac, pora pokroic w krazki. Mieso wlozyc do miski. Warzywa wymieszac z winem, octem i przyprawami, zalac mieso. Marynowac w lodowce pod przykryciem przez 3 dni. Nastepnie wyjac mieso z marynaty i wytrzec do sucha. Marynate przecedzic. Na patelni rozgrzac maslo i olej, podpiec mieso z kazdej strony. Posolic i popieprzyc. Wlozyc do brytfanny, zalac przecedzona marynata, piec w temperaturze ok 180 °C  przez 2 godziny. Wyjac mieso z brytfanny. Sos przecedzic, wlac do garnka, dodac pokruszone drobno pierniki (pumpernikiel), poczekac az sie rozpuszcza, dodac smietane i creme fraiche. Zmiksowac, ewentualnie doprawic do smaku. Sosem polac pieczen. Podajemy (obowiazkowo ;)) z makaronem i czerwona kapusta.

Przepis za "Lisa" Kochen & Backen Luty 2009

13:41, karto_flana
Link Komentarze (5) »
środa, 10 listopada 2010
Salatka ziemniaczana

Z przepisu mojej tesciowej. Robiona tak samo prawie codzien od kilkudziesieciu lat. Dopiero teraz pojelam jej tajemnice- otoz sedno smaku lezy w tym, ze jest robiona, gdy kartofle sa jeszcze cieple!

Dla 4 osob

1 kg ziemniakow (odmiana dosc twarda, aby nie rozpadaly sie zanaddto po ugotowaniu)

2 lyzki oleju

4 lyzki octu z ogorkow konserwowych

1 ogorek konserwowy

2 waskie paski konserwowej papryki

koperek

sol, pieprz

Ziemniaki wyszorowac i ugotowac w lupinkach. Obrac z lupinek, jeszcze cieple pokroic w talarki. Wymieszac z octem, olejem, startym na tarce o drobnych oczkach ogorkiem i posiekana drobno papryka. Doprawic do smaku koperkiem, sola i pieprzem. Odstawic, a by salatka wystygla i "naciagnela".

poniedziałek, 08 listopada 2010
Rafaello

Tym razem obiecany we wczesniejszym wpisie deser w kolorze bialym. Deser przygotowany jest na moje jutrzejsze urodziny, mam zamiar "wybyc" z domu przed poludniem, a wrocic na obiad i do kawy zjesc deser, wiec nie dalabym rady go jutro przyzadzic. W przepisie z ktorego korzystalam i w pralinkach, ktore byly dla niego wzorem sa wiorki kokosowe, ja zamiast nich uzylam mielonych migdalow, a juz czysto w celach dekoracyjnych siekanych pisacji...

Na 8 porcji

3/4 szkl. smietany kremowki

3 lyzki masla

250 g bialej czekolady

3 duze andruty (wafle bez nadzienia)

3 lyzki likieru amaretto

2-3 lyzki wiorkow kokosowych (uzylam mielonych migdalow)

olej

Smietane zagotowac z 2 lyzkami masla. 200 g czekolady stopic w kapieli wodnej. Polaczyc ze smietana, mieszac az wystygnie. Dodac drobno pokruszone andruty i likier. Wymieszac, odczekac, az wafle "naciagna". Mase przelozyc do okraglej miski wylozonej folia przezroczysta i wysmarowanej cienko olejem. Wlozyc do lodowki na minimum 2 godziny. Wyjac na talerz. Reszte masla stopic z pozostala czekolada. Polewa oblac torcik, posypac wiorkami. Mozna ozdobic. (Ja obsypalam dookola siekanymi pistacjami)

Dla fanow czekolady ciekawa stronka: http://czekoladowytelegram.pl/do/chocotelegram

20:22, karto_flana
Link Komentarze (5) »
sobota, 06 listopada 2010
Murzynek

Pewnie wszystkim dobrze znane pyszne ciasto o bardzo ciemnej barwie i sporej ilosci kakao. Dzis wiec na czarno, a za kilka dni bedzie deser na bialo... :) No ale to innym razem. Oto murzynek:

Na forme keksowa dlugosci 32 cm

1 szkl maki

250 g masla lub margaryny do pieczenia

1 szkl cukru

 3 jajka

3 lyzki ciemnego kakao (najlepsze jest holenderskie)

1 lyzka proszku do pieczenia

 5 lyzek wody

Margaryne, 3 lyzki wody,kakao i cukier podgrzewac do rozuszcenia margaryny mieszajac, gotowac potem jeszcze 3 minuty. Zestawic z ognia, wystudzic. Dodac pozostale 2 lyzki wody i wymieszac. Zoltka oddzielic od bialek. Make wymieszac z proszkiem do pieczenia. Make wymieszac z amsa czekoladowa i zoltkami. Bialka ubic na sztywna piane i dodac do ciasta. Przelozyc do formy i piec ok 50 min w temperaturze 180 °C.

 

 

Tagi: ciasto
20:34, karto_flana
Link Komentarze (5) »
środa, 03 listopada 2010
Zrazy zawijane z nadzieniem grzybowym

O zrazach zawijanych, czy tez roladach pisalam tutaj: http://zkartoflanegopola.blox.pl/2010/07/O-ksiazkach-kucharski-przepis-na-wolowe-rolady.html

Te roznia sie tylko nadzieniem. Postepujemy tak samo, do momentu zawijania zrazow. Zrazy smarujemy musztarda i kladziemy plastry szynki, a na nie nadzienie.

A oto skladniki i przygotowanie nadzienia (na 8 zrazow):

50 g suszonych borowikow

peczek pietruszki

200 g pieczarek

2 zabki czosnku

2 cebule

1 lyzka oleju

sol, pieprz

Borowiki namoczyc w zimnej wodzie na 30 minut, wode potem odlac i zuzyc do sosu. Pietruszke posiekac, pieczarki pokroic w cwiartki. Posiekac drobno czosnek i cebule. Posiekac suszone grzyby. Usmazyc na oleju cebule i czosnek, dodac grzyby, smazyc 3 minuty. Pryzprawic do smaku sola i pieprzem, wymieszac z pietruszka.

Dalej postepujemy jak w przepisie podstawowym na zrazy.

wtorek, 02 listopada 2010
Serek- deserek

:) Pewnie od czasu do czasu kazdy z nas to robi. Owoce polane serkiem i posypane orzechami i juz- pyszny deser badz podwieczorek. Oto moja dzisiejsza wersja:

Dla 4 osob

200 g ananasa (z puszki)

200 g ciemnych granatowach winogron

2 lyzki cukru

300 g twarozku 20%

4 lyzki smietany kremowki

4 lyzki siekanych orzechow wloskich

1 lyzka siekanych migdalow

Anansa wyjac z puszki, pokroic na czastki, winogrona umyc, oberwac z galazek. Wymieszac z ananasem i z 2-3 lyzkami soku ananasowego, poslodzic lyzka cukru. Porozkladac do szklanek. Twarozek, smietane i pozostaly cukier wymieszac z siekanymi orzechami. Polac owoce, posypac na wierzchu orzechami i migdalami.

Na zdjeciu niestety nie widac tych warstw. Jutro zrobie znow!